Kodi 18

Kodi 18

Moderators: Joyce, Laura, Eminent-Admin

Re: Kodi 18

Postby DX11 » 02 Jul 2019, 14:04

Joyce dank voor de update, ik dacht kom laat is eens 1 van de eersten zijn als proefkonijn zeg maar, nou de update via OTA is mislukt, blijft hangen op het processor logo, tijd gewacht er gebeurde echter niets, vervolgens zip file gedownload op fat32 geformatteerde sd card, geboot volgens instructies, krijg CoreElec logo in beeld en vervolgens de foutmelding starting debugging shell for boot step, mount_storage… type exit to quit ###

edit

nogmaals sd card geformatteerd en update gaat nu goed, waarschuwing voor alle meelezers, bij handmatige update ben je dus alles kwijt (Add-ons, instellingen)
Zo nu ga ik maar een paar uurtjes besteden aan de herinstallatie van alle add-ons.
DX11
User

Postby Jorgen » 08 Jul 2019, 20:07

Joyce wrote:Beste forumleden,

Met het testen van de nieuwe Eminent CoreELEC versie via OTA is iets fout gegaan waardoor deze versie live is geraakt. Dit was niet onze bedoeling waarvoor onze excuses.
OTA is ook nog niet in orde dus deze kan niet meer worden uitgevoerd. De beschikbare versie staat wel in het LibreELEC menu maar zal niets downloaden of installeren.
Voor diegene die de firmware upgrade hebben uitgevoerd via OTA zijn er twee mogelijkheden.

Let op: Voor beide opties word de speler hersteld naar fabrieksinstellingen:

1. Recovery naar LibreELEC 8.2.5:

http://downloads.eminent-online.com/LibreELEC-Eminent.aarch64-EM7680-8.2.5-update_recovery.zip

Pak deze zip file uit en kopieer de 4 bestanden op een FAT32 formatted SD-Card. USB stick werkt niet.

2. Upgrade naar CoreELEC 9.0.1:

Voor diegene waarbij de speler niet verder opstart dan het Amlogic S905 splashscreen, voer de firmware nogmaals uit:

http://downloads.eminent-online.com/CoreELEC-Eminent.arm-EM7680-9.0.1.zip

Ook voor deze file geldt hetzelfde. Pak deze zip file uit en kopieer de 4 bestanden op een FAT32 formatted SD-Card. USB stick werkt niet.
Na 2x de firmware te hebben geïnstalleerd zal de CoreELEC versie door moeten starten. Uiteraard verneem ik graag van jullie wanneer dit niet het geval is.
Mochten jullie nog fouten tegenkomen in deze versie dan laat het ook gerust weten.

Om alle opmerkingen op 1 plaats te hebben, verwijs ik jullie door naar deze pagina:

http://opensource.eminent-online.com/phpBB/viewtopic.php?f=244&t=3908

Voor sommige spelers werkt de upgrade na 1 keer uitvoeren, terwijl bij andere dit 2 keer moet worden uitgevoerd.
Het is de bedoeling dat deze file in 1 keer moet werken maar we plaatsen hem op het forum zodat de gemaakte fout hersteld kan worden.

Nadat ik mijn Eminent 7680 tijdens de update naar 9.0.1 veranderd had in een dure baksteen, is het me met bovenstaande stappen gelukt om hem van 9.0.1 te voorzien. Dankjewel! :D

Nu alleen het volgende: ik gebruik een shared mysql database waar ik dmv de sources.xml en advancedsettings.xml gebruik van kon maken. Dat werkte op de LibreElec versie waarmee de 7680 geleverd werd, uitstekend. Gewoon via Windows Verkenner de bestandjes naar de juiste locatie slepen, Eminent 7680 opnieuw opstarten en klaar. Ook op mijn Android en Windows apparaten geen enkel probleem. Kennelijk snapt CoreElec hier iets niet van, want zodra ik de beide xml's erop zet, blijft hij hangen op een zwart scherm. Dat kan ik alleen oplossen door wederom via Windows Verkenner de bestanden eraf te halen, de originele sources.xml terug te zetten; de mediaspeler hardwarematig (uitknop) uit en weer aan te doen en dan werkt het weer. Maar wel zonder shared db. Tips voor hoe ik dan dan wel aan de praat krijg op CoreElec 9.0.1? Is er iets aan CoreElec 9.01 dat anders is als LibreElec 8.2.5?
Jorgen
Newbie

Postby Joyce » 22 Jul 2019, 11:45

Hallo Jorgen,

Er is hier ook een discussie te vinden op het forum van CoreELEC die ik met je wil delen:

https://discourse.coreelec.org/t/guide-for-mysql/4363/5

Neem eens een kijkje op bovenstaande link mocht je dit nog niet hebben gedaan, aangezien er wat tips voorbij komen betreffende CoreELEC en MySQL.
Joyce
Forum Goddess

Postby Ronald2211 » 22 Aug 2019, 10:13

Al enig zich op wanneer de OTA update beschikbaar komt van Corelec 9 / Kodi 18?
Ronald2211
User

Postby Jelle7680 » 31 Aug 2019, 22:12

De update naar 9.0.1 is bij mij gelukt via micro SD.
De update werkt idd niet via USB stick.
Jelle7680
Newbie

Postby Jelle7680 » 01 Sep 2019, 10:51

Joyce, de update is gelukt maar mijn 7680 laat nu een zwart scherm zien na het opstarten. Als ik hem via de afstandsbediening uit en weer aan zet kom ik wel in het Kodi home screen. Het knopje achterop uit en weer aan werkt ook.

Weet jij hier misschien een oplossing voor? Het is irritant dat hij niet in één keer goed op start.
Jelle7680
Newbie

Postby Joyce » 02 Sep 2019, 10:45

Beste Jelle7680,

Op welk merk/model tv is de EM7680 aangesloten?
Joyce
Forum Goddess

Postby rightdevil1977 » 01 Oct 2019, 15:21

het installeren van de recovery werkt niet bij mij krijg dan het android poppetje met een kruis op zn buik, heb de 4 bestanden zoals besproken uitgepakt op een micro sd kaart van 32gb dit ik fat32 geformateerd heb. updaten naar de nieuwe kodi 18 werkt ook niet want dan kom ik niet verder dan het logo en daarna gebeurd er niets.

wat kan ik nu nog doen? heb ook een hard reset geprobeerd maar dat mocht helaas ook niet helpen.
rightdevil1977
Newbie

Postby rightdevil1977 » 01 Oct 2019, 15:32

het lukt me niet om de recorvery en de kodi 18 te installeren wat ik ook doe er komt een android poppetje met een uitroepteken op zn borst.

heb een 32 gb micro sd kaart en heb die fat32 geformateerd.

bij de recovery 8.2.5 krijg ik dus dat irritante android poppetje met een uitroepteken op zn borst

als ik kodi 18 wil installeren kom ik niet verder dan het logo

Wie kan me helpen??
rightdevil1977
Newbie

Postby Joyce » 02 Oct 2019, 09:55

Hallo,

Als je niet verder komt dan het CoreELEC logo dan zou je nogmaals de upgrade op dezelfde manier moeten uitvoeren en normaliter werkt het dan.

Mocht dat niet werken dan heb je de recovery firmware nodig om terug te gaan naar Kodi 17:

https://www.eminent-online.com/media/media/drivers/LibreELEC_EM7680_8.2.5_recovery.zip

Inderdaad de 4 files uitpakken op een FAT32 formatted micro SD card. Reset knop 10 seconden vasthouden, de recovery moet dan automatisch verlopen.
Indien dit niet lukt dan mag je de speler naar ons opsturen want dit moet normaliter werken.

Mocht het niet lukken dan kun je de speler aanmelden ter reparatie bij de winkel waar je de speler hebt aangeschaft.
Het is dan wel belangrijk om deze historie erbij te vermelden.
Joyce
Forum Goddess

PreviousNext

Return to Kodi 18