Kodi 18

Kodi 18

Moderators: Joyce, Laura, Eminent-Admin

Re: Kodi 18

Postby Joyce » 13 Nov 2019, 10:29

Hallo Chris,

Bedankt voor je feedback.

De bestandsformaten die je noemt zijn meegenomen ter test en we hebben niet jouw probleem kunnen reproduceren.

- Heb je deze problemen niet met Kodi 17.6?
- Wat is je Setup? 1080P of 4K monitor? EM7680 alleen aangesloten via TV of via AV receiver?
- Gebruik je default settings en indien je instellingen veranderd heb, wat heb je aan jouw kant aangepast zodat wij dit ook kunnen instellen?
- Kun je een voorbeeldbestand sturen waarbij je dit probleem ervaart? Hiervoor kun je bijvoorbeeld wetransfer gebruiken.
Joyce
Forum Goddess

Postby Sepiopa » 14 Nov 2019, 19:49

Dag Joyce,

Ik heb hier hetzelfde probleem met de laatste update als Chris.
Alleen de onderste helft van het beeld is zichtbaar. Dit gebeurt bij het afspelen van een AVI. (bestandsnaam eindigt op 1080p_x264.avi).

Ik begin zo langzamerhand behoorlijk spijt te krijgen van de aanschaf van dit Eminent-product. Ik dacht een probleemloze mediaspeler te kopen en niet dit. Elke keer is er wel wat. Jullie doen je best hoor maar Eminent zou zich moeten schamen om dit geval op de markt te zetten.

Groet,
Deen
Sepiopa
Newbie

Postby Joyce » 15 Nov 2019, 11:42

Beste,

Download nogmaals het firmware bestand. De firmware is aangepast.
Graag verneem ik van jullie of de problemen zijn opgelost.

http://downloads.eminent-online.com/LibreELEC-Eminent.arm-EM7680-9.0.3.zip
Joyce
Forum Goddess

Postby DX11 » 15 Nov 2019, 14:31

Ik had ook zwarte balken en heb de nieuwe firmware niet hoeven te gebruiken, ik heb in:

systeem --> speler --> video's --> aanpassen beeldscherm vervangingsfrequentie uitgezet
DX11
User

Postby Diterra » 15 Nov 2019, 15:47

Joyce wrote:Hallo Chris,

Bedankt voor je feedback.

De bestandsformaten die je noemt zijn meegenomen ter test en we hebben niet jouw probleem kunnen reproduceren.

- Heb je deze problemen niet met Kodi 17.6?
- Wat is je Setup? 1080P of 4K monitor? EM7680 alleen aangesloten via TV of via AV receiver?
- Gebruik je default settings en indien je instellingen veranderd heb, wat heb je aan jouw kant aangepast zodat wij dit ook kunnen instellen?
- Kun je een voorbeeldbestand sturen waarbij je dit probleem ervaart? Hiervoor kun je bijvoorbeeld wetransfer gebruiken.

Hoi Joyce, dank voor je antwoord.
Op zich draait de 17.6 versie mooi stabiel. Het enige wat onder 17.6 niet goed werkt is bluRay menu. In versie 18 van kodi is deze ondersteuning standaard een stuk beter. Uiteraard wil ik graag ook naar een stabiele kodi 18 versie toe.
Setup bij mij is een LG 4k televisie die HDR en 10 bit ondersteund. HDMI gaat rechtstreeks van Eminent 7680 naar TV. Optisch out gaat naar mijn receiver toe die Dolby Digital en DTS ondersteund. Verder standaard instellingen. Alleen de juiste pass through en Dolby Digital instellingen ingesteld.

Hoewel de BluRay menu onder 17.6 of niet of soms shokkerig werkt, slaat de speler niet op hol. onder de laatste versie 18.4 die ik geprobeerd heb slaat de Eminent speler vast. Harde reset is dan nodig.
Ik zag verderop in de blog dat je een nieuwe versie gepost hebt die ga ik vanmiddag wel uitproberen en laat je dan weten, hoe deze deze bevalt.

Groet, Chris
Diterra
Newbie

Postby Diterra » 15 Nov 2019, 15:52

DX11 wrote:Ik had ook zwarte balken en heb de nieuwe firmware niet hoeven te gebruiken, ik heb in:

systeem --> speler --> video's --> aanpassen beeldscherm vervangingsfrequentie uitgezet

Hoi DX11,

Als je de verversingsfrequentie uitzet dan schakelt de mediaspeler niet meer actief naar de juiste frequentie snelheid bij de verschillende mediabestanden.

Groet, Chris
Diterra
Newbie

Postby Sepiopa » 15 Nov 2019, 17:05

Hallo Joyce,

Ik heb net de vernieuwde nieuwe firmware geïnstalleerd. Het probleem van het halve beeld is opgelost. I.i.g. bij mij.

Dank je wel en een fijn weekend,
Deen
Sepiopa
Newbie

Postby Diterra » 15 Nov 2019, 17:42

Joyce wrote:Beste,

Download nogmaals het firmware bestand. De firmware is aangepast.
Graag verneem ik van jullie of de problemen zijn opgelost.

http://downloads.eminent-online.com/LibreELEC-Eminent.arm-EM7680-9.0.3.zip

Hoi Joyce,

In deze update zijn de zwarte balken verdwenen. Getest met .mkv .avi .mp4 .ts .iso BluRay en DVD files (BDMV en VIDEO_TS) Automated refresh rate werkt goed!! :-) Ook 4K getest. zowel h.265, HEVC, VP9, HDR, HDR-10...... draait allen als een zonnetje. Alle mogelijke audio (passthrough) werkt ook foutloos. Alleen de BluRay menu's werken nog niet foutloos. In de player menu heb ik bij BluRays de menu optie op simplefied menu gezet. Als ik een BluRay afspeel en kies voor BluRay Menu dan spelen de meeste BluRay niet het menu goed af. De intro gaat goed (vaak reclame van film productie maatschappij) Het menu laad ....... maar zodra je opties of titels wil kiezen slaat de Eminent speler vast, harde reset dan benodigd. Als jullie dit nog kunnen oplossen dan helemaal blij hier :-)

Fijn weekend, groet, Chris
Diterra
Newbie

Postby Joyce » 18 Nov 2019, 12:11

Hallo Chris,

Bedankt voor je feedback dat het halve beeld issue ( zwarte balk ) bij jou nu ook goed werkt.
Betreffende de BD menu's, eigenlijk menu's bij zowel DVD als BD als UHD, blijft een hele lastige.
Dit zie je ook bij de ontwikkeling van Kodi zelf dat daar constant aan gewerkt word omdat het voor hun altijd een lastige is geweest.
Voor ons maakt dit het nog lastiger want je hebt ook te maken met een OS waar we van afhankelijk zijn ( in dit geval LibreELEC ).

We houden dit wel onder de loep en indien we het kunnen verbeteren zullen we het zeker onderzoeken. Voor nu adviseer ik, indien je teveel menu's hebt die niet werken, om dan de default settings hiervoor aan te houden en alleen play main movie te selecteren.

Dit is een geheel vrije keuze aangezien er ook BD of DVD menu's zijn die wel goed werken.
Joyce
Forum Goddess

Postby kenwel » 07 Mar 2020, 17:39

Een vraagje aan mensen van Eminent: Wanneer komt er een nieuwe versie van LibreElec naar de 7680?
Aangezien we 18.4 hebben en 18.6 net uit is. Ook werken veel addons niet meer goed of helemaal niet meer omdat we nog 18.4 gebruiken in 18.5 en 18.6 zijn veel zaken aangepast met betrekking tot streamen van video via legale addons die gewoon op de kodi website te downloaden zijn.
Het is een fijne mediaspeler en ik hoop dat hij het nog lang mag blijven doen door middel van software update voor Kodi.
Nu kan ik er veel minder mee doen als een tijdje terug. Ik kan CoreElec gaan gebruiken maar waarom? Het enige voordeel daarvan is sneller updates. Stabieler is hij echt niet daarmee maar ook niet slechter. Dus kom op Eminent.

Ikzelf wil ook wel een testpersoon zijn om nieuwe versies te testen als jullie mensen zoeken om nieuwe versies te testen.
kenwel
Newbie

PreviousNext

Return to Kodi 18