Laptop herkent mediaspeler niet

Forums voor de nieuwe EM728x serie spelers, met Gigabit lan, snelle RT1185 chip en webbrowser

Moderators: Joyce, Laura, Eminent-Admin

Laptop herkent mediaspeler niet

Postby bobheerdt » 20 Nov 2018, 22:28

Ik heb een eminent 7280 die niet door de laptop herkend wordt.

Harde schijf is benaderbaar via de mediaspeler zelf. Ik kan een externe harde schijf via de usb host ansluiten en bestanden kopieren naar de harde schijf via de mediaspeler. Ik kan die films dan ook op de HDD van de mediaspeler afspelen Echter, als ik de usb hub port of USB 3.0 port aansluit op een laptop dan herkent de laptop hem niet. Ik krijg wel een melding dat het usb apparaat niet wordt herkend. "het laatste usb apparaat dat u heeft aangesloten heeft een storing veroorzaakt windows herkent het apparaat niet meer".

Ik heb al een nieuwe USB kabel geprobeerd en nieuwe HDD maar geen oplossing.

Weet iemand wat het kan zijn?
bobheerdt
Newbie

Re: Laptop herkent mediaspeler niet

Postby Joyce » 21 Nov 2018, 11:15

Beste,

Herkend de Laptop de EM7280 ook niet als je de speler eerst uit zet, Aansluit op de USB poort van de Laptop en vervolgens de speler aan zet?

Heb je in het verleden de EM7280 wel met een PC/Laptop kunnen verbinden? Of is dit voorheen nooit nodig geweest?
Joyce
Forum Goddess

Postby bobheerdt » 21 Nov 2018, 21:18

Ik heb op een andere laptop de mediaspeler aangezet terwijl usb al aangesloten was. Hij herkent hem wel! krijg alleen wel eerst een melding voor schijfcontrole, vervolgens toegang tot de schijf.

Echter blijft hij op mijn eigen PC de mediaspeler niet herkennen. Moet ik iets installeren waardoor hij hem wel op mijn eigen pc herkent?
bobheerdt
Newbie

Postby Joyce » 23 Nov 2018, 09:13

Beste bobheerdt,

Met deze test kunnen we bevestigen dat het probleem niet in de EM7280 of de bekabeling zit maar dat dit iets is wat op je PC niet goed is. De mediaspeler maakt gebruik van standaard Windows drivers dus hier is helaas niets voor te installeren.

Heb je ook al andere USB poorten geprobeerd op je PC? Vaak zit er een groot verschil in de USB poorten aan de achterkant van de PC en de poorten die aan de voorkant zitten.
Joyce
Forum Goddess

Return to EM7280 / EM7285