Appcenter / Third-Party apps

Forum voor de Third-Party apps

Moderators: Laura, Joyce, Eminent-Admin

Appcenter / Third-Party apps

Postby bianca » 06 Feb 2012, 15:25

Wanneer wordt de Appcenter van Eminent operationeel? Ik heb me aangemeld en mac-adres ingegeven maar er gebeurd niets.
Of doe ik wat niet goed op mijn 7280.
bianca
User

Re: Appcenter

Postby Milo » 06 Feb 2012, 17:12

Ook ik heb de EM 7280 en zit met precies dezelfde vraag!?

Aangemeld bij Eminent Appcenter en MAC adres ingevoerd. Het enige afwijkende bij mij is dat vanuit het hoofdmenu (mediaspeler) in het Apps menu voor registratie (2.2 van de manual: Je mediaspeler registreren) geen 'Eminent Online' button te vinden is wat wel wordt aangegeven in de handleiding?
Milo
User

Postby han » 06 Feb 2012, 20:06

hoi Bianca je bent niet de enige ,volgens mij moet er eerst een firmware update komen.
han
User

Postby marsman39 » 06 Feb 2012, 22:19

Dit is het officele antwoord wat ik op 1 februari jl van de helpdesk kreeg:

Geachte heer,

Het Appcenter bevindt zich nog in de testfase en is nog niet officieel uitgebracht.

Om het Appcenter te kunnen gebruiken op een mediaspeler zoals de EM7280 en EM7285 dient de mediaspeler een aparte firmware geinstalleerd te krijgen. Aangezien het Appcenter nog niet officieel uit is, is de benodigde firmware ook nog niet uitgebracht.

Wanneer het Appcenter 'Live' gaat, worden de juiste firmwares op de Eminent website ter beschikking gesteld.

Met vriendelijke groet,

*** **
Medewerker Support

Wat ik persoonlijk wel jammer vind is dat dit nog niet voor elkaar is terwijl dit al wel hier en daar officeel vermeld wordt. Een klein beetje misleid voel ik me daarom wel. Er zijn tevens nog een groot aantal andere zaken te verbeteren; wat mij nog meer stoort is de bittorent functie welke erg traag download met de bijbehorend transmission pagina welke dan heel traag reageert. Alex heeft er heel aannemelijke verklaringen voor, maar ik zou liever zien dat het bijvoorbeeld net zo werkt als Utorrent.
marsman39
Newbie

Postby Milo » 07 Feb 2012, 10:17

Als dat zo is waarom wordt dat dan niet even op de site gezet? Ik heb vorige week de 7280 aangeschaft, manuals gedownload, bij appcenter geregistreerd en bij mij gebeurt er ook niets als je apps vanuit het appcenter toevoegt. Ik snapte er niets van en was bijna van plan mijn 7280 terug te sturen! Er staan stappen in de manual die ook nog niet helemaal uit te voeren zijn. Support reageert ook niet??? Ik vind dit vreemd.
Milo
User

Postby Alex » 07 Feb 2012, 10:54

@Milo: Support reageert wel degelijk. Ik zie alleen dat je vrijdag hebt gemaild, en onze medewerkers zijn er niet in het weekend, dus dan duurt het wat langer voor je een reply krijgt.
Het forum is geen officiele supportsite. Officiele support gaat via de email (support @ eminent-online.com) of telefonisch (0900-3646368)

Reacties worden gescreend. Ik adviseer je om de forumregels hier even op na te slaan, dit had je zowieso even moeten doen. Je kunt ze hier vinden:
viewtopic.php?f=17&t=4&p=5#p5

Zoals je kunt lezen in de reply van ons support-team is deze functie niet actief, en wordt hij binnenkort via een firmware update beschikbaar gesteld.
Dit duurt langer dan gepland omdat er dingen niet werken zoals ze behoren te werken. We willen geen defecte functie(s) in een product actief gaan maken, en zijn er druk mee bezig.

Daarom nog even geduld. Bedankt.
Forum rules: viewtopic.php?t=4
Using Mediainfo: viewtopic.php?t=1110
Telnet: viewtopic.php?t=1873
Alex
Forum God/Posts for a living

Postby Milo » 07 Feb 2012, 12:02

Hallo Alex,

Dank voor je reactie. Het is me nu duidelijk wat betreft het appcenter, ik heb geduld :-)

Daarnaast heb ik de forum regels gelezen wat betreft screening, en als support er 3 werkdagen voor nodig heeft om te reageren vind ik dat persoonlijk wat langzaam. Qua online communicatie valt er nog wel wat te verbeteren. Ik ben verder tevreden over de 7280, er zitten nog wel wat bugs in maar die heb ik verder aangegeven in mijn email aan support en hoop dat die met toekomstige updates worden aangepakt.
Milo
User

Postby Alex » 07 Feb 2012, 13:33

@Milo

Off-topic: Ik heb beide mails uit de mailbox laten halen, omdat je aangeeft dat je Samba probleem inmiddels is opgelost. Drie werkdagen stel je wat ruim, maar dat is jou mening. We doen natuurlijk ons best, maar na een weekend is het vaak wat drukker in de mailbox. Als je nog verdere zaken tegen bent gekomen, en het 'vastlopen bij opstarten' wat duidelijker wilt omschrijven, dan zal een collega e.e.a. verder oppakken.
Andere bugs kan ik in je emails niet vinden. Als je ze wel tegenkomt, graag melden (per mail.)

On-topic: AppCenter is inmiddels hernoemd naar Third-Party apps, en we maken goede voortgang met het oplossen van de daarin uitstaande bugs. Ik heb nog geen zicht op een release, maar alles gaat voorspoedig.
Alex

Re: Appcenter / Third-Party apps

Postby Milo » 07 Feb 2012, 15:27

@ Alex: zou fijn zijn als jullie even via de email op mijn issues konden reageren. Maar via het forum kan ook met een delay ;)

Samba issue had met instellingen binnen mijn MacBookPro te maken (o.a. SMB instellingen aanzetten). Het opstartprobleem is random, zet de 7280 aan met de afstandsbediening (Samsung LCD TV 'on' met HDMI), Eminent logo verschijnt in beeld waarna de 7280 bevriest. Enige mogelijk de speler uit te zetten is om de stekker eruit te halen, op de afstandbediening reageert deze niet meer. Het gaat vaak goed maar het doorstarten vanuit het scherm met Eminent logo waarbij je daarna de 'loading' cirkel krijgt te zien loopt dus vast? Het is ook voorgekomen dat het Eminent logo verdween en het scherm zwart blijft waarop de stekker de enige remedie is.
Milo
User

Re: Appcenter / Third-Party apps

Postby Alex » 07 Feb 2012, 21:31

Zet de HDMI CEC optie in de speler eens uit, als je wilt? Ik gok dat dit niet 100% werkt met jou tv. Als je de speler bedient met de Samsung remote/CEC dan kan het zijn dat dit niet goed werkt. Hoewel we flink ons best hebben gedaan om dit werkende te krijgen, is de CEC mode niet compatible met _alle_ tv's en merken, er zit wat onderling verschil in deze *kuch* standaard namelijk :(
Alex

Next

Return to Third-Party apps