Harddisk HDD start niet op!

Forums voor de nieuwe EM728x serie spelers, met Gigabit lan, snelle RT1185 chip en webbrowser

Moderators: Joyce, Laura, Eminent-Admin

Harddisk HDD start niet op!

Postby remi74 » 25 Jun 2012, 09:39

Als ik mijn mediaplayer eminent 7280 aanzet start de HDD niet op. Ik krijg wel het hoofdmenu op de tv te zien, maar zonder HDD keuze. Als ik de mediaplayer aanlsuit op de PC krijg ik niets, geen USB drive dus.

Als ik de HDD uit de mediaplayer schroef en aansluit op de HDD sata en power uit mijn desktop PC doet deze het wel goed, dan krijg ik de HDD wel in beeld in de verkenner.

Hoe wat zou er fout kunnen zijn?
remi74
Newbie

Re: Harddisk HDD start niet op!

Postby remi74 » 26 Jun 2012, 13:21

De onderstaande hulp van de Eminent Helpdesk werkte:

U kunt de volgende zaken nog controleren of uitvoeren.

Sluit de mediaspeler aan met de bijgeleverde USB kabel en ga naar de start knop. Klik vervolgens met de rechter muisknop op 'Computer' en ga naar 'Beheren' --> 'Opslag' --> ''Schijfbeheer'. Wordt de harde schijf van de mediaspeler wel in dit overzicht weergegeven?

Indien de harde schijf van de mediaspeler in dit overzicht voorkomt en een NTFS bestandssysteem heeft maar geen schijfletter heeft, dan kunt u deze zelf toevoegen door met de rechter muisknop op de harde schijf te klikken en een schijf letter toe te voegen.

Indien de harde schijf helemaal niet in het overzicht terug te vinden is, sluit de harde schijf dan aan in uw computer. Ga vervolgens weer naar schijfbeheer. Controleer of de harde schijf in ieder geval 1 NTFS partitie heeft.

Maak een back-up van de bestanden van de harde schijf op uw mediaspeler en verwijder vervolgens via 'schijfbeheer' alle partities (dit zijn de blokjes in dezelfde rij als de mediaspeler) van de harde schijf van de mediaspeler.

Verwijder alleen de partities van de mediaspeler harde schijf, alle gegevens worden verwijdert!

Maak één nieuwe partitie aan. Dit moet een partitie met het NTFS bestandssysteem (MBR) zijn.

Sluit de harde schijf vervolgens aan in uw computer en controleer of u de harde schijf via het menu van de mediaspeler kunt formatteren.

Sluit de harddisk weer aan op de eminent media player en deze zou weer moeten werken!

Met vriendelijke groet,

Medewerker Support
remi74
Newbie

Postby Guido » 27 Jun 2012, 09:50

We zijn blij dat het werkt. Veel plezier nog met de mediplayer!
Guido
Eminent Moderator

Postby remi74 » 14 Oct 2012, 13:03

Probleem bleef terug komen. En eminent heeft de mediaplayer gecontroleerd (erg goede service, thanx)
Er bleek een probleempje te zijn met de voeding. Maar het allerbelangrijkse was de aansluiting op het stroomnetwerk

Blijkbaar is de aanlevering van stroom vanuit een dru kbezochte stekkerdoos niet altijd voldoende. Op mijn stekkerdoos zit een grote tv, PS3, UPC box en surroundsysteem. Dit blijkt te veel te zijn voor de eminent. Door de mediaplayer aan te sluiten direct op een stopcontact in de muur ipv op de verlengdoos is het probleem opgelost.
remi74
Newbie

Voeding Eminent Mediaplayer

Postby remi74 » 14 Oct 2012, 13:04

Het kan zijn dat de HDD niet goed opstart als de voeding onvoldoende is.Blijkbaar is de aanlevering van stroom vanuit een druk bezochte stekkerdoos niet altijd voldoende. Op mijn stekkerdoos zit een grote tv, PS3, UPC box en surroundsysteem. Dit blijkt te veel te zijn voor de eminent.

Door de mediaplayer aan te sluiten direct op een stopcontact in de muur ipv op de verlengdoos is het probleem opgelost. :D
remi74
Newbie

Re: Voeding Eminent Mediaplayer

Postby Alex » 15 Oct 2012, 11:50

Oei.. dat is dan een _hele_ foute stekkerdoos, of je trekt er zoveel amperes mee, dat onze voeding zijn werk niet kan doen..

Onze voeding vereist 220-230 volt rond de 1.2A . Als er minder dan 1.2A inkomt, dan krijg je inderdaad problemen, want dan kan de voeding niet werken.
Echter, een lading apparaten trekt toch nooit zoveel ampere's.. Ik zou toch eens die stekkerdoos controleren.. of er kabels warm worden etc. want dit klinkt als een gevaarlijke situatie!

Edit: ik heb je posts gemerged, het is niet de bedoeling om hiervoor een nieuw topic te starten.. :)
Forum rules: viewtopic.php?t=4
Using Mediainfo: viewtopic.php?t=1110
Telnet: viewtopic.php?t=1873
Alex
Forum Goddess

Return to EM7280 / EM7285