EM7280 no signal (geen beeld)

Forums voor de nieuwe EM728x serie spelers, met Gigabit lan, snelle RT1185 chip en webbrowser

Moderators: Joyce, Laura, Eminent-Admin

EM7280 no signal (geen beeld)

Postby Lennart Rosefire » 09 Aug 2012, 20:42

Ik heb hier een EM-7280 welke niet goed opstart. Ik krijg het boot scherm te zien en daarna op mijn tv "no signal".
De TV en kabel zijn getest en werken naar behoren. Ik heb de player ook al aangesloten op mijn pc en hiermee functioneerd deze prima als externe harddisk.
Ik heb nog op advies op dit forum de mappen die beginnen met een . zoals .theater verwijderd in de hoop dat dit het zou oplossen. Dit is helaas niet het geval.
Is het mogelijk om net als bij andere mediaspelers een firmware recovery uit te voeren om dit probleem op te lossen of moet deze ter reparatie worden aangeboden aan Eminent?
Lennart Rosefire
Newbie
 
Posts: 3
Joined: 09 Aug 2012, 20:35

Re: EM7280 no signal (geen beeld)

Postby Alex » 13 Aug 2012, 11:16

We hebben iets meer informatie nodig. Hoe is de EM7280 aangesloten op de tv? Via HDMI of via geel/rood/witte (cvbs) kabels?

Als hij via HDMI is aangesloten, en je ziet wel het startscherm (logo) maar geen menu, dan kan het zijn dat de speler verkeerd is ingesteld.
Als je hem (tijdelijk) alleen via de gele kabel aansluit, dan zou je hem daarmee wel moeten kunnen starten, en dan het beeld op de juiste HDMI-output moeten kunnen terugzetten. Bijv. HDMI AUTO.
Forum rules: viewtopic.php?t=4
Using Mediainfo: viewtopic.php?t=1110
Telnet: viewtopic.php?t=1873
Alex
Forum Goddess
 
Posts: 1799
Joined: 12 Nov 2009, 13:05

Re: EM7280 no signal (geen beeld)

Postby Lennart Rosefire » 13 Aug 2012, 12:21

Ik krijg op zowel HDMI als Composiet (geel wit rood) geen beeld verder dan het opstart logo en dat alleen op HDMI.
Lennart Rosefire
Newbie
 
Posts: 3
Joined: 09 Aug 2012, 20:35

Re: EM7280 no signal (geen beeld)

Postby Alex » 13 Aug 2012, 13:35

In dat geval adviseer ik om via onze website en het contactformulier met onze supportstaf contact op te nemen, zodat zij de speler onder garantie voor je kunnen vervangen of herstellen (hangt af van defect).
Via het forum kunnen we dit niet rechtstreeks oplossen. (Vermeld svp in je email ook een linkje naar dit topic, dat scheelt opnieuw uitleggen en diagnose voor onze mensen op support.)
Forum rules: viewtopic.php?t=4
Using Mediainfo: viewtopic.php?t=1110
Telnet: viewtopic.php?t=1873
Alex
Forum Goddess
 
Posts: 1799
Joined: 12 Nov 2009, 13:05

Re: EM7280 no signal (geen beeld)

Postby Lennart Rosefire » 13 Aug 2012, 13:49

Dank je wel. RMA aangevraagd.
Lennart Rosefire
Newbie
 
Posts: 3
Joined: 09 Aug 2012, 20:35

Re: EM7280 no signal (geen beeld)

Postby Fred Prins » 09 May 2013, 20:42

Ik percies hetzelfde probleem ineens dus had misschien goed geweest om hier te posten wat er nu aangedaan is of wat ermee aan de hand was.......

Dus wat moet ik nu doen?

Vriendelijke Groet

Fred Prins
Fred Prins
Newbie
 
Posts: 1
Joined: 09 May 2013, 20:38

Re: EM7280 no signal (geen beeld)

Postby Tom91 » 10 May 2013, 16:16

Fred Prins wrote:Ik percies hetzelfde probleem ineens dus had misschien goed geweest om hier te posten wat er nu aangedaan is of wat ermee aan de hand was.......

Dus wat moet ik nu doen?


Zoals Alex aangeeft is het niet mogelijk dit probleem via het forum te verhelpen. Daarna zegt lennart dat er een RMA is aangevraagd. Ik vermoed dus dat het probleem bij Lennart is verholpen nadat hij contact heeft gehad met Eminent support.
Mijn advies: Neem direct contact op met de support afdeling van Eminent. Uit ervaring weet ik dat zij jou graag verder helpen.

Mvg, Tom.
User avatar
Tom91
User
 
Posts: 20
Joined: 07 Mar 2012, 11:40


Return to EM7280 / EM7285

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest