EM7285: Thumbnails bij Films

Forums voor de nieuwe EM728x serie spelers, met Gigabit lan, snelle RT1185 chip en webbrowser

Moderators: Joyce, Laura, Eminent-Admin

EM7285: Thumbnails bij Films

Postby sjarl » 14 Sep 2012, 22:13

Beste,

Ik heb een aantal MKV bestanden op de interne harde schijf van de EM7285 staan. Hierbij heb ik bij elke film een jpg bestand van (de meesten) niet groter dan 30kb erbij staan, als filmafbeelding.
Als ik de EM7285 sorteer op "Thumbnails" blijven de afbeeldingen echter niet zichtbaar, maar gewoon een "lege" afbeelding.
Bij audio cd's werkt bovenstaand wel, klopt het dat dit bij films dan niet mogelijk is?

Bij voorbaat dank voor de reacties.
sjarl
User

Re: EM7285: Thumbnails bij Films

Postby Alex » 17 Sep 2012, 11:00

Bij films moet dit ook gewoon werken, het kan echter even duren voordat de database is bijgewerkt en hij alle plaatjes laat zien.
Voor de volledigheid, welke firmwareversie draai je precies?
Forum rules: viewtopic.php?t=4
Using Mediainfo: viewtopic.php?t=1110
Telnet: viewtopic.php?t=1873
Alex
Forum Goddess

Postby sjarl » 17 Sep 2012, 11:50

Hoi Alex,

Ik draai v.1.0.0.23, dus dit is up-to-date.
Dient de zgn. "Thumbnail" Nog aan bepaalde voorwaarden te voldoen (zoals Jpg niet groter dan... ), of dient dit niet veel uit te maken?
En hij zou het dus met MKV's moeten doen? Heel vreemd, want het werkt nog steeds niet.

Gr
sjarl
User

Postby Alex » 17 Sep 2012, 11:53

Hoe noem je de jpg's ?

Heb je bijv.

\Movies\Actie\Actiefilm.2012.dts.x264.mkv
\Movies\Actie\Actiefilm.2012.dts.x264.jpg

of

\Movies\Actie\Actiefilm\Actiefilm.2012.dts.x264.mkv
\Movies\Actie\Actiefilm\folder.jpg ?

Als ik me niet vergis, moet optie 1 gewoon werken :) (net terug van 3 weken vakantie zonder pc/internet..)
Forum rules: viewtopic.php?t=4
Using Mediainfo: viewtopic.php?t=1110
Telnet: viewtopic.php?t=1873
Alex
Forum Goddess

Postby sjarl » 17 Sep 2012, 12:05

Ik heb beide opties al geprobeerd.
Overigens werken beide opties wel bij audio bestanden, echter heb ik het bij films helaas nog niet aan de praat gekregen.
sjarl
User

Postby GunSlayer » 21 Sep 2012, 12:45

Ligt aan de weergave die je gebruikt:
Gebruik je de weergave met database mode aan? Met de onderstaande stappen gaan we ervanuit dat je een interne schijf in de mediaspeler hebt zitten.

Zorg ervoor dat je de coverbestanden op je computer hebt staan.
    Blader via Samba naar je mediaspeler en en open de filmmap die je van covers wilt voorzien. Je kunt in plaats van Samba te gebruiken ook de mediaspeler via USB op je computer aansluiten zodat de mediaspeler als een externe USB schijf wordt gezien
    Plak de cover in de map van de betreffende film. Klik de cover met de rechtermuisknop aan en kies 'Naam wijzigen'. Zorg ervoor dat dit coverbestand de naam 'folder.jpg' krijgt.
    Plak het originele coverbestand nogmaals in de map van de betreffende film. Klik de cover met de rechtermuisknop aan en kies 'Naam wijzigen'. Zorg ervoor dat dit coverbestand dezelfde naam krijgt als het filmbestand. Heeft je film bijvoorbeeld de naam 'Eminent.mkv', dan noem je het folderbestand 'Eminent.jpg'.
    Herhaal de bovenstaande stappen voor andere films die je van covers wilt voorzien.
    Als je de mediaspeler via USB op je computer hebt aangesloten, dan dien je de USB kabel van je computer te verwijderen door het USB icoontje in de taakbalk aan te klikken en dan voor 'Veilig verwijderen' te kiezen en dan de USB kabel los te koppelen.
    Daarna kun je de mediaspeler opnieuw starten of middels de groene knop van de afstandsbediening opnieuw laten indexeren.
    Als je nu voor 'Films' kiest, worden net zoals altijd je filmbestanden getoond. Druk op de 'Menu' knop van de afstandsbediening en kies 'Thumbnail'. Als het goed is worden de door jou toegevoegde covers getoond.
*De bovenstaande stappen kun je ook gebruiken om covers op een USB schijf te tonen
GunSlayer
Excellent Forum Supporter

Postby sjarl » 30 Sep 2012, 22:54

Top bedankt, dit werkt voor mij, inmiddels alles netjes ingericht, super!
sjarl
User

Postby Benson » 17 Feb 2013, 17:54

Beste,

Ik heb zo goed als hetzelfde probleem als sjarl. Enige verschil is dat ik geen interne HDD gebruik maar de map met MKV's direct vanaf mijn PC open (via UPNP).
Op geen enkele van de genoemde manieren krijg ik het voor elkaar om de mappen van thumbnails te voorzien. Enig idee waar het bij mij mis gaat?
Het betreft hier de EM 7285 met firmware v.1.0.0.32

Alvast bedankt voor jullie reacties!
Benson
Newbie

Return to EM7280 / EM7285