Internetradio via PC

Forums voor de nieuwe EM728x serie spelers, met Gigabit lan, snelle RT1185 chip en webbrowser

Moderators: Joyce, Laura, Eminent-Admin

Internetradio via PC

Postby Shaman » 14 Nov 2012, 17:46

Hallo

Ik ben in bezit van een Eminent em7285. Deze werkt op zich prima alleen zit ik nog met 1 uitdaging. Ik zou graag internetradio via mijn PC afspelen naar mijn versterker via de mediaplayer. Dus zonder de TV te gebruiken. In WMP staat de Eminent wel aangesloten, maar als ik daar een .pls of .m3u bestand toevoeg krijg ik de melding "Media informatie ophalen van de mediaserver is mislukt". Afspelen in WMP via de PC werkt echter wel. Ook als ik het .pls bestand op de HDD van de mediaspeler zet en afspeel via de TV werkt het gewoon.

Ook Winamp geprobeerd, maar daar wordt de Eminent niet herkend. Is daar mogelijk een oplossing voor?

Alvast bedankt.
Shaman
Newbie

Re: Internetradio via PC

Postby Laura » 15 Nov 2012, 14:17

De streaming ‘DLNA media renderer’ functie van de EM7285 ondersteunt niet de rendering van .M3U en .PLS bestanden van de PC naar de mediaplayer.
Laura
Forum Supporter

Re: Internetradio via PC

Postby Shaman » 15 Nov 2012, 17:29

Oke, duidelijk.

En geld hetzelfde voor URL's welke ik in WMP zou kunnen afspelen? Is het ook niet mogelijk om deze vanaf de PC via de mediaplayer naar mijn versterker af te spelen?
Shaman
Newbie

Return to EM7280 / EM7285