EM7285 "wensenlijst"

Forums voor de nieuwe EM728x serie spelers, met Gigabit lan, snelle RT1185 chip en webbrowser

Moderators: Joyce, Laura, Eminent-Admin

EM7285 "wensenlijst"

Postby simonsezz » 17 Dec 2012, 16:40

Beste Eminent (en forumleden),

Ik ben in het bezit van een EM7285. Deze is onlangs opgestuurd, omdat de SATA controller defect was. Het apparaat is vlot (binnen een week, klasse!) gerepareerd en geüpdatet naar FW 1.0.0.32 (nog niet via de site te downloaden op dit moment). Er zijn weer een aantal dingen verbeterd, zag ik. Helemaal top! Er zijn echter ook nog wat zaken die niet (goed) werken.
Het gaat hier om de volgende zaken:

- Wanneer het apparaat ingeschakeld is en je sluit hem aan op een PC (via USB), dan schakelt het apparaat zichzelf uit i.p.v. dat 'ie automatisch overschakelt naar USB-modus. Wanneer ik het apparaat dan weer aanzet, gaat de EM7285 gelijk in USB-modus. Na het kopiëren en het 'veilig verwijderen' van de USB-kabel vindt de Eminent de HDD soms niet of het duurt heel lang voordat deze gevonden is.

- Het zou fijn zijn als de hoogte van de ondertiteling standaard op 20 of 40 ingesteld kan worden. Zoals het nu is, bij mij dan, valt de ondertiteling soms net buiten het scherm (Panasonic
TX-P42S30) en moet ik het telkens handmatig instellen. In een ander topic las ik ook al iets over het niet onthouden van de ondertitelingsinstellingen. Het zou inderdaad wel fijn zijn als de Eminent dat wel zou doen.

- In de instellingen is er de mogelijkheid om te kiezen voor AC3 of TrueHD. Zou er ook een voorkeur voor DTS bij kunnen?

Ik hoop dat er wat gedaan kan worden aan bovenstaande zaken.
Misschien dat andere forumleden ook nog wensen/voorkeuren hebben?

Met vriendelijke groet,

Simon

Edit: 18-12-'12

- Cursieve of gekleurde ondertitels worden niet ondersteund.
simonsezz
Newbie

Re: EM7285 "wensenlijst"

Postby vincent_v » 22 Dec 2012, 16:25

Ik heb de Eminent7285 inmiddels enkele weken in gebruik en ben uitermate tevreden over de speler. Mijn firmware versie is nog op de nieuwste van deze site: 1.0.0.23 Echter vind ik dat er twee eigenaardigheden in de software zitten die bij de volgende firmware update opgelost moeten worden. De instellingen van het menu moeten iedere keer weer opnieuw ingesteld worden. Ik wil graag mijn muziek gewoon in mappen tonen, per cd, en niet alle nummers in één grote lijst. Iedere keer als de speler standby is geweest moet dit opnieuw ingesteld worden. Dit moet toch mogelijk zijn om dat als standaard in te stellen? Ook geldt dit voor de ondertiteling van een film, de lettergrote, hoogte en taal moeten iedere keer opnieuw geselecteerd worden.

Voor de wensenlijst: kan bij de volgende update ook de menu- en ondertiteling instellingen onthouden worden, ook na het uitzetten van de speler.
vincent_v
Newbie

Return to EM7280 / EM7285