EM7285

Forums voor de nieuwe EM728x serie spelers, met Gigabit lan, snelle RT1185 chip en webbrowser

Moderators: Joyce, Laura, Eminent-Admin

EM7285

Postby sp1k3y » 27 Dec 2012, 13:39

Afgelopen week de EM7285 gekocht, films erop en afspelen maar! :D Echter: de hdd ging er prima in maar eruit is 'n probleem want het klepje ging nog maar ca. 2cm open :? Durf er niet te hard aan te trekken, ben bang dat die breekt.
Zijn er meer gebruikers die dit hebben?
sp1k3y
Newbie

Re: EM7285

Postby Joyce » 09 Jan 2013, 13:20

Dit is bekend dit komt voor bij harde schijven die wat hoogte betreft de helft lager is dan de meeste standaard harde schijven bijv Seagate baracuda schijven. De harde schijf komt soms los als je de harde schijf op en neer wiebelt anders dient het apparaat opengeschroefd te worden. Dit kun je ook door eminent zelf laten doen. Neem hiervoor contact op met de helpdesk en zij zullen je een referentie nummer en een adres doorgeven waar je de mediaspeler naartoe kunt sturen.
Joyce
Forum Goddess

Postby sp1k3y » 12 Jan 2013, 00:55

@joyce:

Kheb er 'n Samsung Spinpoint 1TB ingezet, die is dus geen halve hoogte zoals 'n 2,5" of bep. Seagate hd's!
maar 't lijkt of er iets klem zit, en dan is openschroeven idd de enige optie die mij ook inviel, maar dan zit ik
met 't probleem vd garantie!

De 7285 heb ik juist gekozen itt de mede8ter 500X2 vanwege het "easy-mount slot, waardoor het plaatsen van een interne 3.5" harddisk een fluitje van een cent is." !!!

Het plaatsen was idd "een fluitje van een cent"

Heb jij mss kennis hoe anderen dit opgelost hebben, zonder 'm terug te sturen en je garantie te houden of is dit toch 'n
ernstiger hardware-technisch probleem waardoor ie terug moet?

Kheb iig 'n adres meegekregen waar ie heen zou kunnen.

iig bedankt voor je reactie!
sp1k3y
Newbie

Postby sp1k3y » 12 Jan 2013, 13:30

@joyce,

dank voor je reactie :), kon op 't forum niets vinden over dit probleem. Heb er geen half-hoge hd ingezet maar 'n "normaal" hoge,
'n Samsung SpinPoint F3 HD103SJ 1TB. Deze zat er meteen strak in, niks wiebelen! Aan de hd hoogte zal 't niet liggen iig.
Had de EM7285 nl. gekocht ivm de "easy-mount" zodat je de speler niet elke keer moet openschroeven :?
Ik zal iig contact opnemen met de helpdesk ivm de garantie maar er zelf ook ff naar kijken, ga 'm niet iedere x dat ik de hd verwissel
opsturen met allerlei risico's oa beschadiging, "zoekraken" van in dit geval player + hd! en iedere x 5-10 dagen geen speler!

Heb inmiddels nl. 'n nieuwe hd in huis, WD Dig. Green WD10EZRX 1TB (ook "normale" hoogte), en was van plan om deze vol te gooien
en dan ff te wisselen terwijl mijn zoon de andere hd leeg kijkt. Ivm hiermee ook een vraag:

bij 't rondneuzen op dit forum en de faq van Eminem kwam ik er ook achter dat de 7285, na de format, 'n 3 tal mappen op de hd aanmaakt: is het mogelijk om van deze mappen 'n copy naar usb-stick te maken en die op de nieuwe, lege, hd te zetten en dan de hd
vol te gooien? Of kom ik niet voorbij aan de format via de 7285? Dan kan ik mijn plan om de hd's omenom vol te gooien wel vergeten
natuurlijk :cry:

Hoop dus dat er een oplossing voor dit probleem vh ("not so") easy-mount slot komt.....
sp1k3y
Newbie

Postby Joyce » 14 Jan 2013, 11:39

In de FAQ sectie van de EM7285 staat nu een handleiding om een koeler te vervangen. evt. kun je deze zelf openen om de Harde schijf te verwijderen. Dit zal geen gevolgen hebben voor de garantie. Helaas is het ons nog niet bekend waarom dit ook gebeurd bij de volledige hoogte van de harde schijven die jullie hier omschrijven. Wij zullen dit onderzoeken.
Joyce
Forum Goddess

Return to EM7280 / EM7285