Sortering op alfabet

Forums voor de nieuwe EM728x serie spelers, met Gigabit lan, snelle RT1185 chip en webbrowser

Moderators: Joyce, Laura, Eminent-Admin

Sortering op alfabet

Postby Clan » 13 Jan 2013, 21:49

Ik heb sinds kort een Synology nas DS 413j met 4 * harddisk, welke ingesteld zijn op jobd.
Daarop mijn videobestanden in iso-formaat (met jpg fotohoesje), in een hoofdmap met submappen per categorie.
Netwerkverbinding via Samba tussen o.a. nas en Eminent EM 7285 LE.
Voorheen speelde ik de videobestanden via de Eminent af via het netwerk via mijn pc.

Via de pc was ingesteld dat de mappen op alfabet gesorteerd moesten worden en deze instelling bleef bewaard, zonder problemen dus.

Sinds ik via de nas mijn bestanden met de Eminent af wil spelen lukt het maar niet om een vaste instelling te houden op alfabet.
Elke keer, als ik de speler opstart, of door de mappen blader, is het overzicht op de tv niet op alfabet.
Ik moet dan éérst sorteren op datum, dan weer terug op alfabet en als ik b.v van een submap terug ga naar de hoofdmap ligt de sortering wéér door elkaar; erg hinderlijk dus.

Ik heb Synology aangeschreven maar die verwijzen me door naar Eminent en daar heb ik (nog) geen antwoord van gekregen.

Herkent iemand dit probleem en is er een oplossing voor?

Bij voorbaat mijn vriendelijke dank.
Clan
Newbie

Re: Sortering op alfabet

Postby Clan » 18 Jan 2013, 14:57

Ik heb het volgende antwoord ontvangen van Eminent:

Geachte heer/mevrouw,

Bedankt voor uw bericht.

Indien u Eminent Support wederom contacteert over deze vraag, gebruik dan a.u.b. referentienummer : CID- XXXXXXX

Tot onze spijt is dit een conflict van het Linux Systeem op uw Nas met het systeem van de EM7285. De enige mogelijkheid is uw bestanden vanop uw computer te gebruiken. Onze excuses voor de ervaren ongemakken.

Met vriendelijke groet,
Pieter Robberechts
Medewerker Support

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik heb daar de volgende reactie op terug gezonden:

L.s.,

Het lijkt me eerder een probleem van uw software dan van het Linux systeem; te streamen vanaf de pc is géén optie, daarvoor is immer de nas aangeschaft.

Daar velen inmiddels via een nas (en dus Linux gebruiken) lijkt mij een aanpassing in de software een meer voor de hand liggende oplossing. Is dit al opgenomen met de software afdeling? En gaat er actie op ondernomen worden?

Kunt u trouwens ook aangeven of dit probleem zich bij alle modellen van u voordoet of is dit specifiek een probleem van de EM 7285 LE?

In afwachting,

m.vr.gr.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Maar weer afwachten hoe hier op gereageerd wordt.

Ik vind het trouwens vreemd dat er vanuit dit forum géén reacties van andere gebruikers komen, het lijkt me sterk dat ik de enige ben die een combinatie nas/eminent mediaspeler heb en de enige dit met dit probleem zit?
Clan
Newbie

Postby Tom91 » 21 Jan 2013, 13:20

Eind deze week ga ik een Synology DS213 bestellen. Deze ga ik gebruiken i.c.m. mijn EM7280. ik zal je laten weten of dit bij mij wel of niet goed werkt. ;)

Mvg, Tom.
Tom91
User

Postby Clan » 01 Feb 2013, 20:41

Ik heb vandaag het volgende antwoord ontvangen:
Geachte heer/mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Indien u Eminent Support wederom contacteert over deze vraag, gebruik dan a.u.b. referentienummer : CID- xxxxxxx

Tot onze spijt zijn de opgegeven opties, sorteren van files op NAS, nog niet aanwezig. Onze excuses hiervoor. Ik heb dit echter doorgegeven aan de ontwerpafdeling en raad u aan regelmatig onze webpagina te bezoeken, teneinde steeds de laatste Firmwareversie te hebben. Bedankt ook voor uw suggestie.

Met vriendelijke groet,
Pieter
Medewerker Support
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik blijf het een vreemde zaak vinden dat op het gebruik van afspelen via een nas hier nog niet op is ingespeeld.
Clan
Newbie

Postby Tom91 » 01 Feb 2013, 22:26

Clan wrote: Herkent iemand dit probleem en is er een oplossing voor?

Ik heb dit vandaag bekeken op mijn EM7280 i.c.m. een Synology DS213 DSM 4.1:
Bij mij staat de sortering standaard op alfabetische volgorde, als ik de volgorde op datum wil zetten blijft deze alsnog gewoon op alfabetische volgorde staan. Voor mij geen probleem want alfabetische volgorde is prima.

De EM7280 heeft natuurlijk andere firmware dan de EM7285 maar hier lijkt het dus te werken.

Mvg, Tom
Tom91
User

Postby Clan » 02 Feb 2013, 00:15

Bedankt voor je antwoord.

Ik vind het, eerlijk gezegd, ook een beetje vreemd antwoord van Eminent, er wordt géén antwoord cq reactie van de ontwerp (software)afdeling gegeven en ik moet maar de upgrade van de firmware in de gaten houden.

Ik heb het idee dat men geen tijd/moeite in mijn vraag wil steken, ik heb b.v. ook geen antwoord ontvangen of dat bij alle modellen zo is of dat het specifiek een probleem van mijn model is.

Ik leer hier één ding van en dat is dat ik eerst eens onderzoek hoe de 'nazorg' van een bepaald merk werkt voordat ik iets aanschaf.
Clan
Newbie

Postby jacques » 15 Mar 2013, 18:42

Dit probleem ligt niet aan de Eminent speler, maar aan de instellingen van de NAS.
De oplossing is om in het smb.conf configuratiebestand van de NAS het volgende te wijzigen.

[sharenaam]
vsf objects = dirsort

Indien er al een "vfs objects" parameter is, dan dirsort aan het einde toevoegen (met een spatie ertussen)
vsf objects = zfsacl dirsort

Google op "vsf objects samba" voor meer info
jacques
Newbie

Postby Clan » 18 Mar 2013, 19:54

Dank je wel voor je antwoord, echter ik ben helemaal niet bekend met linux en weet ook niet hoe/waar ik het bestand kan openen.

Is dat stap voor stap uit te leggen?

Bij voorbaat vriendelijk dank.
Clan
Newbie

Return to EM7280 / EM7285