Netwerk problemen en downgrade niet mogelijk

Forums voor de nieuwe EM728x serie spelers, met Gigabit lan, snelle RT1185 chip en webbrowser

Moderators: Joyce, Laura, Eminent-Admin

Netwerk problemen en downgrade niet mogelijk

Postby stormlord » 03 Feb 2013, 16:05

Hallo,

Ik heb het volgende probleem.
Na de update naar firmwareversie 1.0.0.32 heb ik problemen met het bekabeld netwerk.
Via DHCP krijg ik geen IP-adres en aanverwante zaken meer (zoals gateway). De DHCP-server in het netwerk werkt overigens correct.)
Bij het instellen van een statisch ip-adres, worden de eventueel gewijzigde waardes niet overgenomen (bv. DNS staat ingesteld op 212.45.45.45 [prim. dns.serv. solcon] wijzigen naar 192.168.1.254 [caching dns.serv in modem])
Bij netwerk info staan geen gegevens vermeld.
Via WiFi werkt het overigens wel. Overigens wordt de gateway niet in netwerkinfo weergegeven. Hier staat N/A. Wat op zich zeer vreemd is.

Om te kijken of door de firmware upgrade komt, wilde ik downgraden naar versie 1.0.0.23 (oorspronkelijke firmwareversie).
Via de upgradeoptie krijg ik te zien dat de huidige versie 1.0.0.32 is en de versie op de usb-stick 1.0.0.23. Vervolgens kan ik kiezen om verder te gaan met up(down)graden.
Hierna verdwijnt het beeld en na enige seconden schakeld de mediaspeler uit. (Geen statusbalk die je normaal te zien kriigt tijdens een up(downgrade) Vervolgens kan ik hem gewoon weer aandoen en is er niets veranderd.

Ik heb beide USB-poorten geprobeerd. Een nieuw geformatteerd USB-stick gebruikt en alleen het img-bestand erop gezet.
Wie weet wat er mis kan zijn, en hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt,
Groet,
Egbert
stormlord
Newbie

Re: Netwerk problemen en downgrade niet mogelijk

Postby Joyce » 04 Feb 2013, 10:40

Dit probleem wordt waarschijnlijk veroorzaakt door de manier van Firmware upgrade. Wij raden u aan om niet via het menu de Firmware upgrade te doen maar volgens de stappen in de handleiding van de firmware. Dit gaat via de restore knop op de achterzijdde van de EM7285 via deze stappen kun je ook downgraden naar de vorige versie van de Firmware.

1. Download de firmware en sla de firmware op.
2. Pak het gedownloade bestand uit. Het uitgepakte firmware bestand heet ‘Install.img’.
3. Plaats het ‘Install.img’ firmware bestand op een USB stick (In de root). Gebruik bij voorkeur een geformatteerde USB stick, er mogen geen andere bestanden op de USB stick aanwezig zijn!
4. Zorg ervoor dat de mediaspeler uitstaat en plaats vervolgens de USB stick in een USB poort van de mediaspeler.
5. Druk met een paperclip in het restore gaatje van de mediaspeler (zijkant of
achterkant).
6. Zet de mediaspeler aan en wacht totdat je de melding ‘Please wait for USB
update’ ziet. Laat dan het restoregaatje weer los.
7. Je ziet het upgradescherm in beeld komen waarbij de voortgangsbalk zich begint te vullen.
8. De mediaspeler zal de installatieprocedure zelf doorlopen. Onderbreek deze procedure niet!
9. Zodra de installatieprocedure is voltooid, start de mediaspeler opnieuw op,
waarna de wizard wordt getoond.

Wij hopen dat dit hiermee is opgelost.
Joyce
Forum Goddess

Re: Netwerk problemen en downgrade niet mogelijk

Postby stormlord » 08 Feb 2013, 20:27

Hoi Joyce,

Het probleem lijkt nu idd verholpen.
Alles laat zich nu keurig instellen.

M.vr.gr.
Egbert