Wat is de meerwaarde van de EM7285 t.o.v. de EM7280?

Forums voor de nieuwe EM728x serie spelers, met Gigabit lan, snelle RT1185 chip en webbrowser

Moderators: Joyce, Laura, Eminent-Admin

Wat is de meerwaarde van de EM7285 t.o.v. de EM7280?

Postby Vic » 22 Feb 2013, 00:26

Ik twijfel momenteel of ik de EM7280 of de EM7285 zal aanschaffen.

Zoals hier al eerder is aangegeven, zit het verschil hem vooral in het feit dat de 85 Wifi ingebouwd heeft en een andere (mooiere) behuizing heeft. Aangezien mijn router pal naast het apparaat zal staan en een standaard internetverbinding nog altijd sneller is geef ik dus niets om Wifi en een mooiere behuizing maakt mij ook weinig uit.

De vraag is dus in welke zin de 85 verder een meerwaarde is? Op welke andere punten dan de bovenstaande twee is de 85 beter? Is bijvoorbeeld de Youtubefunctie in beide apparaten nou hetzelfde of niet? Dat is mij nog steeds niet helemaal duidelijk na het lezen van dit forum. Op een website las ik ergens dat de 85 wel youtube had en de 80 niet, maar dat klopt toch niet? En hebben beide spelers Uitzending gemist?

Verder zie ik dat de laatste firmwareupdate voor de 85 alweer in april 2012 was terwijl die van de 80 nog in september beschikbaar kwam. Zegt dit verder nog iets?

Alvast bedankt voor de reacties.
Vic
User

Re: Wat is de meerwaarde van de EM7285 t.o.v. de EM7280?

Postby Tom91 » 22 Feb 2013, 12:44

Hoi Vic,

Naar mijn weten zijn de grootste verschillen: Ingebouwde Wifi, Andere behuizing en een click systeem voor de HD waardoor je de harde schijf eenvoudig kan plaatsen/verwijderen. Bij de EM7280 moet je de behuizing hiervoor openschroeven. Zelf heb ik de EM7280 verbonden met mijn router via LAN kabel. Ik gebruik zowel Samba (Streamen vanaf mijn NAS) als een ingebouwde HD.

Qua apps zoals Youtube & Facebook etc: Op een portal van Eminent kan je inloggen met je account en aangeven welke apps je op je mediaspeler wilt. dit staat er dan gelijk op en werkt eenvoudig. Naar mijn weten zijn dit exact de zelfde apps. Dus de apps die je op de EM7285 kan zetten kan je ook op de EM7280 zetten. (Ik heb ook Youtube om direct jou vraag te beantwoorden). er is overigens geen app voor Uitzending gemist, dit zit namelijk in een custom firmware die dus niet door Eminent wordt ondersteund.

Tot slot qua firmware weet ik dat de EM7280 door een ander ontwikkelteam wordt gemaakt dan de EM7285. Daarom qua firmware packages ook verschillende releasedata.

Ik hoop dat ik je een beetje op weg heb kunnen helpen :D

Mvg, Tom
Tom91
User

Postby Vic » 23 Feb 2013, 17:55

Hey Thanks Tom!

Hoe werkt die youtube-app voor jou? Ik lees wisselende verhalen!
Vic
User

Postby Tom91 » 25 Feb 2013, 12:54

Vic wrote:Hoe werkt die youtube-app voor jou? Ik lees wisselende verhalen!

Ik gebruik deze app niet zoveel maar naar mijn weten werkt deze opzich prima, je kan het echter niet vergelijken met de website. Intypen van een zoekopdracht gaat via de afstandsbediening (Ik heb geen aangesloten toetsenbord) dus dat duurt allemaal wat langer en ik heb ooit eens geprobeerd in te loggen met mijn account maar dit ging toen niet. Waarom was mij niet helemaal duidelijk, ik heb het verder niet meer uitgezocht :P
Tom91
User

Postby Tom91 » 28 Feb 2013, 11:20

Tom91 wrote: Er is overigens geen app voor Uitzending gemist, dit zit namelijk in een custom firmware die dus niet door Eminent wordt ondersteund.

Correctie: de Uitzending gemist app is wel aanwezig in het Third party apps menu.
Tom91
User

Return to EM7280 / EM7285