7280 download niet en loopt gelijk vast!

Forums voor de nieuwe EM728x serie spelers, met Gigabit lan, snelle RT1185 chip en webbrowser

Moderators: Joyce, Laura, Eminent-Admin

7280 download niet en loopt gelijk vast!

Postby Vic » 27 Feb 2013, 19:15

Als ik met mijn 7280 een torrent wil downloaden via Bittorent, start hij niet in de Transmission Web Interface. Daarnaast loopt de speler gelijk compleet vast, zodat ik hem alleen maar door de stekker er in en uit te trekken opnieuw kan opstarten. Dit heb ik al diverse keren geprobeerd maar hij blijft dit doen. Overigens zie ik, nadat ik hem opnieuw heb opgestart, dat de torrentmap wel in de map BT van de speler is geplaatst, maar uiteraard zonder inhoud!

Heeft iemand hier enig idee wat er aan de hand is? Ik heb De speler verbonden aan mijn router via een netwerkkabel en alle instellingen kloppen naar mijn idee.
Vic
User

Re: 7280 download niet en loopt gelijk vast!

Postby Vic » 27 Feb 2013, 22:42

Update:

Inmiddels opent de Transmission module al helemaal niet meer! Mijn browser maakt geen verbinding meer!

* LAN kabel zit in mijn Thompson modem met ingebouwde router.

* Als ik in "Netwerk" DNS (auto) selecteer en ik doe de verbindingtest, geeft hij aan dat hij is aangesloten. Daarnaast staan Instelling Bekabeld LAN en Bittorent aangevinkt.

Vanmiddag apparaat teruggezet naar fabrieksinstellingen en HDD geformatteerd (2x). Firmware versie 3 stond er al op.

WAT zie ik over het hoofd?
Vic
User

Postby Joyce » 28 Feb 2013, 11:51

Probeer eens de speler via de USB kabel aan de pc te koppelen en dan via schijfcontrole de harde schijf te controleren. Als dit nog niet werkt alle partities via Schijfbeheer te verwijderen en via de EM7280 de HDD opnieuw te formatteren.
Joyce
Forum Goddess

Postby Vic » 28 Feb 2013, 22:56

Hallo Joyce,

Bedankt voor uw reactie!

Ik heb de HDD zoals u zei aan de PC gekoppeld en zowel een schijfcontrole uitgevoerd als de schijf geformatteerd (uiteraard daarna wederom opnieuw via het menu van de speler zelf). Hij heeft niets raars aan; de schijf lijkt dus in orde.

Het vastlopen van de EM7280 gebeurt nu steeds vaker achter elkaar. Of ik nou probeer te downloaden (wat steeds dus niet lukt) of niet. Ik blijf aan de gang met de stekker in en uit het apparaat trekken. Ik heb vandaag echter gemerkt dat als ik de netwerkkabel uit de speler trekt, hij niet meer vastloopt, maar ja, daar heb ik dus niets aan. Het moet dus iets te maken hebben met de routermodem.

Ik heb geprobeerd een poort open te zetten op mijn Thomson TWG-870. Volgens mij is dit gelukt (voor zover ik dat zeker weet, want er is vreemd genoeg nergens een uitleg online te vinden met screencaptures die overeen komen met wat ik zie en UPC blijkt mij niet te kunnen helpen).

Ik ben een beetje klaar met alle opties, heb ik het idee.

Update: De transmission module opende net wel eens een een keer en voordat de Eminent WEER vast zou lopen (ja, het is echt stressen met dat ding) probeerde ik weer snel iets te downloaden. Dit lukte uiteraard weer niet, maar nu kreeg ik onder de torrent opeens de melding dat het om een 'unknown directory' zou gaan ofzo. Na even googlen zag ik dat er meer mensen met de 7280 met een dergelijk probleem zaten, maar zonder pasklare antwoorden. In de laatste firmware (die ik ook heb) zou de downloadmap verplaatst zijn naar pad: /tmp/usbmounts/sda1/Download/BT. Deze is ook bij mij niet terug te vinden. Is Eminent bekend met een dergelijk probleem en zou dit het constant vastlopen van de speler ook kunnen verklaren?
Vic
User

Postby kodata » 02 Mar 2013, 21:10

Hallo Forum,

Ook ik ben hier nieuw en heb exact de zelfde problemen als hier is beschreven.
Ik heb mijn eminent 7280 ( firmware versie 2.15 ) voorzien van firmware versie 3.0 meest recente versie dus. ook heb deze player voorzien van een hdd van Western Digital een 2 TB versie Sata 3
na installatie van de hdd ook deze door de 7280 laten formateren is allemaal goed gegaan.
echter bij het downloaden met Nzbget of Torrent loopt hij elke keer vast en kan ik hem niet meer benaderen met mijn browser, ook kan ik hem niet meer via verkenner benaderen, zelfs met de remote control is hij niet meer uit te zetten.Hij zit dan kompleet helemaal vast. De enigste optie die ik kan doen is een usbstick in de player plaatsen met versie 3.0 en de firmware weer in mijn 7280 laten flashen, daarna werkt alles weer. maar als ik dan weer wil downloaden gaat het weer mis.
Ook wat mijn voorganger al vroeg het download path in de transmission web interface vind ik raar hier staat namelijk het volgende: /tmp/usbmounts/sda1/Download/BT dit lijkt er op of hij naar een usb device wil schrijven en dit moet toch mijn hdd zijn. wat is het juiste download path naar mijn hdd ????

kunt u mij hier antwoord opgeven

mvgr: Eric
kodata
Newbie

Postby kodata » 03 Mar 2013, 20:10

Vic wrote:Hallo Joyce,

Bedankt voor uw reactie!

Ik heb de HDD zoals u zei aan de PC gekoppeld en zowel een schijfcontrole uitgevoerd als de schijf geformatteerd (uiteraard daarna wederom opnieuw via het menu van de speler zelf). Hij heeft niets raars aan; de schijf lijkt dus in orde.

Het vastlopen van de EM7280 gebeurt nu steeds vaker achter elkaar. Of ik nou probeer te downloaden (wat steeds dus niet lukt) of niet. Ik blijf aan de gang met de stekker in en uit het apparaat trekken. Ik heb vandaag echter gemerkt dat als ik de netwerkkabel uit de speler trekt, hij niet meer vastloopt, maar ja, daar heb ik dus niets aan. Het moet dus iets te maken hebben met de routermodem.

Ik heb geprobeerd een poort open te zetten op mijn Thomson TWG-870. Volgens mij is dit gelukt (voor zover ik dat zeker weet, want er is vreemd genoeg nergens een uitleg online te vinden met screencaptures die overeen komen met wat ik zie en UPC blijkt mij niet te kunnen helpen).

Ik ben een beetje klaar met alle opties, heb ik het idee.

Update: De transmission module opende net wel eens een een keer en voordat de Eminent WEER vast zou lopen (ja, het is echt stressen met dat ding) probeerde ik weer snel iets te downloaden. Dit lukte uiteraard weer niet, maar nu kreeg ik onder de torrent opeens de melding dat het om een 'unknown directory' zou gaan ofzo. Na even googlen zag ik dat er meer mensen met de 7280 met een dergelijk probleem zaten, maar zonder pasklare antwoorden. In de laatste firmware (die ik ook heb) zou de downloadmap verplaatst zijn naar pad: /tmp/usbmounts/sda1/Download/BT. Deze is ook bij mij niet terug te vinden. Is Eminent bekend met een dergelijk probleem en zou dit het constant vastlopen van de speler ook kunnen verklaren?

Hallo Vic,

Ik had hier precies hetzelfde heb alle versies firmware geprobeerd en alle andere opties echt niets hielp, draai nu weer op de firmware versie 2.15 maar let op het volgende daar kwam ik zelf ook later achter.

ik heb een Western digital hardisk erin gebouwd het betreft hier een 2TB drive met sata3.

volgens specs van de mediaplayer kan de mediaplayer tot 2 tb schijven lezen en sata1 en sata 2
daar mijn harddisk sata3 is heb ik achter op de harddisk een jumper geplaatst op pin 5 en 6
met deze jumper wordt de doorvoersnelheid met de helft gereduceert. nadien in het mediaplayer menu de schijf geformateerd en opnieuw opstarten.

alle problemen zijn nu opgelost hij gaat als een speer en loopt niet meer vast.
kodata
Newbie

Postby Vic » 04 Mar 2013, 13:36

kodata wrote:
Vic wrote:Hallo Vic,

Ik had hier precies hetzelfde heb alle versies firmware geprobeerd en alle andere opties echt niets hielp, draai nu weer op de firmware versie 2.15 maar let op het volgende daar kwam ik zelf ook later achter.

ik heb een Western digital hardisk erin gebouwd het betreft hier een 2TB drive met sata3.

volgens specs van de mediaplayer kan de mediaplayer tot 2 tb schijven lezen en sata1 en sata 2
daar mijn harddisk sata3 is heb ik achter op de harddisk een jumper geplaatst op pin 5 en 6
met deze jumper wordt de doorvoersnelheid met de helft gereduceert. nadien in het mediaplayer menu de schijf geformateerd en opnieuw opstarten.

alle problemen zijn nu opgelost hij gaat als een speer en loopt niet meer vast.

Hoi Eric,

Bedankt voor je antwoord. Fijn dat het probleem voor jou is opgelost!

Helaas heb ik niet veel verstand van computers (en dan vooral hardware.) Weet jij hoe je kan achterhalen of de HDD Sata 1,2 of 3 is ? Ik heb geen verpakking o.i.d.

Overigens zou ik het wel vreemd vinden als dit bij mij ook het geval was, aangezien ik wel bestanden via de usb naar de hdd kan kopiëren. Daarnaast lees ik in de handleiding nergens iets terug over sata1 en 2.

Groet,
Vic
Vic
User

Postby Joyce » 04 Mar 2013, 15:46

@Vic

Bedankt voor deze tip wij gaan deze oplossng direct testen met verschillende harde schijven.
Joyce
Forum Goddess

Postby kodata » 04 Mar 2013, 23:37

Hallo Vic,

bestanden copieeren van usb naar hdd kon ik ook wel en ook kon ik mijn hdd in mijn eminent wel benaderen met verkenner

maar als ik dan de eminent op nieuw liet opstarten en probeerde te downloaden via torrent of nzbget liep alles muur vast
ik kon echt helemaal niets meer ook niet met mijn afstandsbediening. hij zat dan kompleet vast.

over de vraag sata1 of sata2 of sata3 kan je me beter even mailen, dit gaat dan wat makkelijker en kan ik je wat afbeeldingen sturen.

Groeten Eric ( kodata@zonnet.nl )
kodata
Newbie

Postby kodata » 04 Mar 2013, 23:40

Joyce wrote:@Vic

Bedankt voor deze tip wij gaan deze oplossng direct testen met verschillende harde schijven.

Deze tip kwam van mij hoor Joyce groeten Eric (username : kodata) ;) ;) ;)
kodata
Newbie

Next

Return to EM7280 / EM7285