7280 download niet en loopt gelijk vast!

Forums voor de nieuwe EM728x serie spelers, met Gigabit lan, snelle RT1185 chip en webbrowser

Moderators: Joyce, Laura, Eminent-Admin

Re: 7280 download niet en loopt gelijk vast!

Postby kodata » 05 Mar 2013, 00:04

Vic wrote:
kodata wrote:
Vic wrote:Hallo Vic,

Ik had hier precies hetzelfde heb alle versies firmware geprobeerd en alle andere opties echt niets hielp, draai nu weer op de firmware versie 2.15 maar let op het volgende daar kwam ik zelf ook later achter.

ik heb een Western digital hardisk erin gebouwd het betreft hier een 2TB drive met sata3.

volgens specs van de mediaplayer kan de mediaplayer tot 2 tb schijven lezen en sata1 en sata 2
daar mijn harddisk sata3 is heb ik achter op de harddisk een jumper geplaatst op pin 5 en 6
met deze jumper wordt de doorvoersnelheid met de helft gereduceert. nadien in het mediaplayer menu de schijf geformateerd en opnieuw opstarten.

alle problemen zijn nu opgelost hij gaat als een speer en loopt niet meer vast.

Hoi Eric,

Bedankt voor je antwoord. Fijn dat het probleem voor jou is opgelost!

Helaas heb ik niet veel verstand van computers (en dan vooral hardware.) Weet jij hoe je kan achterhalen of de HDD Sata 1,2 of 3 is ? Ik heb geen verpakking o.i.d.

Overigens zou ik het wel vreemd vinden als dit bij mij ook het geval was, aangezien ik wel bestanden via de usb naar de hdd kan kopiëren. Daarnaast lees ik in de handleiding nergens iets terug over sata1 en 2.

Groet,
Vic

Hallo Vic,

Je hebt er zowieso een sata hdd in je eminent 7280 zitten ( een rode kabel + een voedingskabel naar de hdd )
Ik stel voor dat je even je eminent 7280 even los schroeft. (aan de onder zijde twee kleine kruiskop-schroefjes)
Maak van de HDD even een foto, zodat alle gegevens op de foto staan, en mail die mij even naar kodata@zonnet.nl
Kan ik even voor je kijken wat voor schijf het is.

mvgr:Eric
kodata
Newbie

Postby Joyce » 05 Mar 2013, 11:29

Joyce wrote:@Vic

Bedankt voor deze tip wij gaan deze oplossng direct testen met verschillende harde schijven.

Deze tip kwam van mij hoor Joyce groeten Eric (username : kodata)

Dan wil ik jou ook bedanken voor deze tip.
Joyce
Forum Goddess

Postby deef » 05 Mar 2013, 12:12

Hallo Joyce,

Wanneer komt Eminent met een oplossing hiervoor?
Het lijkt mij dat er iets aangepast moet worden in het pad waarnaar verwezen wordt in de transmission module.
Daar staat dat er gedownload wordt naar een pad wat niet bestaat. Dat pad zou in de nieuwste firmware zijn aangepast naar ander pad.

Helpt wellicht een harde reset, dmv restore button?
deef
Forum Supporter

Postby krijn227 » 27 Apr 2013, 09:22

Zelfde problemen hier met de 7280, heb deze net overgenomen van een collega die er niets meer mee deed.
Heb mijn goedwerkende 7180 hiervoor vervangen (staat nu boven op de slaapkamer zijn ding te doen zonder problemen).
Dit is echt geen doen zo, films voor je naar je werk gaat aan ter download aanzetten met NZBget om er vervolgens 's avonds bij thuiskomst achter te komen dat ie halverwege weer ergens vastgelopen is. K-Zooi...

En dat terwijl ik als tevreden gebruiker van de 7180 denk we 15 mensen zo enthousiast heb gekregen een Eminent aan te schaffen..
Oplossen svp en zo snel mogelijk, dit is echt belachelijk. :x
krijn227
Newbie

Postby marty210578 » 31 May 2013, 11:37

Ik heb hetzelfde euvel met mijn Western Digital WD20EZRX SATA3 disk.
Ook ik heb een jumper op pin 5-6 geplaatst zodat de OPT1 functie ingeschakeld word.

Firmware geupdate via de restore knop en daarna nogmaals via USB
+
HDD Geformateerd volgens de procedures (nu 2 partities).
- Eerst via Windows
- Vervolgens via de Mediaplayer

Ik loop aleen nog tegen het probleem aan dat de BT client faalt.
Die loopt nog steeds vast, en laat dat nu net de feature zijn die ik wellicht nog wel het aantrekkelijkst vind van deze mooi "7280"

Is het mogelijk om een andere linux BT client te installeren, het is per slot van rekening linux..
Of hebben jullie een tip/advies? wellicht instelling middels telnet maken.?

Ik lees in ander forum topic over soortgelijke issues met BT client.
Daar word advies gegeven om te spelen met up/download snelheden. Wat zijn jullie ervaringen, het moet toch mogelijk zijn om +/- tien torrents tegelijk te downloaden.

Thanks en greetz

martijn
marty210578
Newbie

Postby lalaland » 29 Oct 2018, 20:36

Vic wrote:Als ik met mijn 7280 een torrent wil downloaden via Bittorent, start hij niet in de Transmission Web Interface. Daarnaast loopt de speler gelijk compleet vast, zodat ik hem alleen maar door de stekker er in en uit te trekken opnieuw kan opstarten. Dit heb ik al diverse keren geprobeerd maar hij blijft dit doen. Overigens zie ik, nadat ik hem opnieuw heb opgestart, dat de torrentmap wel in de map BT van de speler is geplaatst, maar uiteraard zonder inhoud!

Heeft iemand hier enig idee wat er aan de hand is? Ik heb De speler verbonden aan mijn router via een netwerkkabel en alle instellingen kloppen naar mijn idee.

Hai Vic,

Ik had hetzelfde probleem. Mediaspeler laatst weer eens uit de kast gehaald, nieuwste firmare erop en download nu supersnel!!! films en series.
Afgelopen weekend in uurtje tijd 4 films gedownload.
Download jij nog via de EM7280??

Groet,

Angela
lalaland
Newbie

Previous

Return to EM7280 / EM7285