Wie herkent dit netwerk probleem

Forums voor de nieuwe EM728x serie spelers, met Gigabit lan, snelle RT1185 chip en webbrowser

Moderators: Joyce, Laura, Eminent-Admin

Wie herkent dit netwerk probleem

Postby ghoogie » 22 Apr 2013, 19:15

Een paar dagen geleden heb ik een mediaplayer EM7280 gekocht.
Dat een kwartier aan gestaan te hebben begint de ventilator herrie te maken.
Aangezien ik er nog geen HD in heb zetten heb ik het stekkertje er maar uitgehaald zodat hij niet meer draait.
Moet deze ventilator eerst inlopen ?

Het 2e gekke probleem is het volgende:
Zolang ik de DHCP op automatisch heb staan heb ik compleet netwerk, inclusief Third Party Apps.
Ga ik over op een vast Ip-adres, wat bij mij de voorkeur heeft, dat heb ik alleen netwerk verbinding intern.
De weg naar internet voor Third Party Apps werkt dan niet meer.
Enig idee waar dit aan kan liggen ?
ghoogie
Newbie

Re: Wie herkent dit netwerk probleem

Postby Joyce » 25 Apr 2013, 13:36

Hallo ghoogie,

Kan in sommige gevallen zijn dat de ventilator moet inlopen maar als dit na…laten we zeggen 2 dagen nog steeds het geval is dan kunt u onze helpdesk bellen en vragen om een nieuwe ventilator. Uiteraard kan het toestel ook ter reparatie opgestuurd worden. Of terug naar de dealer om het toestel om te ruilen is ook een optie.

Wat de 3rd party apps betreft, Ik heb dit getest met een fixed IP adres en heb de default gateway en DNS adres ingevoerd (overgenomen zoals dit te zien was via ipconfig /all), laatste octet wat ik heb ingevoerd was 162, en dit werkte voor de 3rd party apps. Laatste octet verandert naar 170 en wederom het werkte.
In dit geval krijg ik dan toch het vermoeden dat het Gateway adres niet juist is ingevoerd of een ip adres wordt gebruikt dat een conflict oplevert.
Joyce
Forum Goddess

Return to EM7280 / EM7285