em7282

Forums voor de nieuwe EM728x serie spelers, met Gigabit lan, snelle RT1185 chip en webbrowser

Moderators: Joyce, Laura, Eminent-Admin

em7282

Postby nicela » 28 Apr 2013, 11:08

Hallo,

ik ben sinds eergister in het bezit van een eminent 7282.
Ziet er mooi uit en nadat ik een hdd ingebouwd heb van 1,5tb, ben ik begonnen met films,muziek etc erop te zetten.
Ik heb echter na het bekijken van een film iets opgemerkt.
tijdens het afspelen van een film met vob files ''springt'' hij over en was ik een stukje film kwijt.
Ik kon ook niet terugspoelen om het stukje te bekijken.
Dit is me daarna met nog een ander film gebeurd, dus ligt het niet aan de film denk ik.
Ook heb ik opgemerkt dat het beeld na een tijd gewoon bevriest en de mediaplayer vastloopt.
graag had ik met iemand in contact gekomen die dezelfde ervaringen gehad heeft en wellicht een oplossing heeft?

met vriendelijke groeten,
Nico Eerens
nicela
Newbie

Re: em7282

Postby Anaxa » 29 Apr 2013, 17:12

nicela wrote:Hallo,

ik ben sinds eergister in het bezit van een eminent 7282.
Ziet er mooi uit en nadat ik een hdd ingebouwd heb van 1,5tb, ben ik begonnen met films,muziek etc erop te zetten.
Ik heb echter na het bekijken van een film iets opgemerkt.
tijdens het afspelen van een film met vob files ''springt'' hij over en was ik een stukje film kwijt.
Ik kon ook niet terugspoelen om het stukje te bekijken.
Dit is me daarna met nog een ander film gebeurd, dus ligt het niet aan de film denk ik.
Ook heb ik opgemerkt dat het beeld na een tijd gewoon bevriest en de mediaplayer vastloopt.
graag had ik met iemand in contact gekomen die dezelfde ervaringen gehad heeft en wellicht een oplossing heeft?

met vriendelijke groeten,
Nico Eerens

Ik heb zelf geen 7282 , maar kan een paar suggesties doen :
1) afspelen : begin met het afspelen vanuit een .ifo bestand , dan krijg je de hele film achter elkaar te zien , en kunt ook voor en acteruit spoelen , als je de film niet direct vanuit het mapje ( directory ) kunt starten .
2) Het bevriezen kan aan meerdere zaken liggen : - Controleer de schijf op fouten via Windows is een eerste optie . Misschien is de schijf niet goed geformateerd onder Windows en daarna onder de mediaspeler ? Uiteraard kan het ook aan de mediaspeler zelf liggen , of een oudere firmware .
3 ) Plaats vragen de volgende keer in 7280/7285 , daar staan meer vragen+ antwoorden over deze mediaspeler , misschien heb je daar meer kans op een bevredigend antwoord.

Succes.
Anaxa
Excellent Forum Supporter

Postby nicela » 29 Apr 2013, 20:01

hallo Anaxa

om te beginnen hartelijk dank voor het antwoord/meedenken. ;)
De schijf is nieuw.... geformatteerd via de pc, maar later ook nog geformatteerd via het menu van de mediaplayer em7282.
Het overspringen van een stukje film..... heb ik de film op meerdere manieren opgestart. (via het menu ''bestand'' en via het ''home' menu.
ik ben er wel achter gekomen dat als ik dezelfde film via mijn externe schijf afspeel,geen problemen geeft.
Dus als ik een film op de interne schijf zet, dus wel problemen.
Wellicht de firmware?
Dan zal ik dus nog even moeten wachten, want er is nog geen nieuwere te krijgen.

Met vriendelijke groeten,
Nico Eerens
nicela
Newbie

Postby Anaxa » 01 May 2013, 12:03

Ik meen ergens gelezen te hebben dat er geen nieuwe firmware in de planning zit voor jouw mediaspeler, omdat hij hier erg weinig verkocht is .
Misschien helpt het als je alles op fabrieksinstellingen zet, en telkens per stap iets aanpast , zoals jouw voorkeuren zijn .
Tevens zou ik de interne harde schijf laten controleren onder windows .

Succes.
Anaxa
Excellent Forum Supporter

Postby nicela » 02 May 2013, 13:09

hallo,

Even een update,
Ik had de firmware van de 7280 erop gezet en toch weer teruggegaan naar de originele FW.
Dit omdat de tv functie en de internetradio weg was.
Vreemdgenoeg doet alles het perfect nu....geen overslag of stilstand van het beeld.
Ik ben nu weer een stapje verder en loop vevolgens tegen iets anders aan.
Ik kan nzbget niet benaderen.
ik voer http://192.168.178.40:8066 of 8080 in zoals beschreven met het ip adres dat linksonder in het scherm staat.
maar krijg het programma niet benaderd.
In de mediaplayer staat samba,bittorrent etc. op yes.
Zowel bedraad als draadloos lukt het me niet.
Mijn modem van ziggo is de 3925 van cisco.
internetapps etc. loopt prima, dus aan de kabels of verbinding zelf ligt het niet.
Ik zou bijna zeggen dat dit aan een poort of iets dergelijks ligt.
graag enige tips die me verder kunnen helpen.

groetjes,
Nico
nicela
Newbie

Postby Tom91 » 08 May 2013, 10:00

nicela wrote:hallo,

Even een update,
Ik had de firmware van de 7280 erop gezet en toch weer teruggegaan naar de originele FW.
Dit omdat de tv functie en de internetradio weg was.
Vreemdgenoeg doet alles het perfect nu....geen overslag of stilstand van het beeld.
Ik ben nu weer een stapje verder en loop vevolgens tegen iets anders aan.
Ik kan nzbget niet benaderen.
ik voer http://192.168.178.40:8066 of 8080 in zoals beschreven met het ip adres dat linksonder in het scherm staat.
maar krijg het programma niet benaderd.
In de mediaplayer staat samba,bittorrent etc. op yes.
Zowel bedraad als draadloos lukt het me niet.
Mijn modem van ziggo is de 3925 van cisco.
internetapps etc. loopt prima, dus aan de kabels of verbinding zelf ligt het niet.
Ik zou bijna zeggen dat dit aan een poort of iets dergelijks ligt.
graag enige tips die me verder kunnen helpen.

groetjes,
Nico

Hi Nico,

Ik kan het even niet controleren want ik ben niet bij mijn mediaspeler in de buurt maar als ik me niet vergis zit er ergens onder het menu 'instellingen' een NZB service. Deze kan je aan en uitzetten. Als deze aanzet zal de website te benaderen moeten zijn via http://IPADRES:8080 (wellicht even mediapseler herstarten).

Je hoeft hier geen poort voor open te zetten omdat de website intern in je netwerk draait en niet extern te benaderen is. Je zou dus vanaf een andere PC in jou netwerk deze website moeten kunnen openen.

Grt. Tom.
Tom91
User

Return to EM7280 / EM7285