EM7280 niet zichtbaar in netwerk met windows7 wel XP

Forums voor de nieuwe EM728x serie spelers, met Gigabit lan, snelle RT1185 chip en webbrowser

Moderators: Joyce, Laura, Eminent-Admin

EM7280 niet zichtbaar in netwerk met windows7 wel XP

Postby dupont » 12 May 2013, 22:57

Dag Eminent gebruikers,

Zal mij even voorstellen, mijn naam is Marco en woon in Noord Holland en ben sinds kort in het bezit van de EM7280 waar ik zelf een 1TB schijf in gemonteerd, ik had de hoop dat eea als plug en play in te stellen was omdat ik een nieuweling ben op mediaspeler gebied, gelukkig was de handleiding op cd-rom begrijpelijk beschreven en heb ik voor 99% de mediaspeler op de rit gekregen, echter ben ik al een aantal dagen aan het worstelen :evil: met één bepaalde instelling en kom daar niet uit, bij deze dus een oproep aan een ieder die mij op een begrijpelijke manier kan uitleggen onderstaand probleem op te lossen.

Het volgende is het geval, ik heb de mediaspeler voorzien van een 1TB harde schijf en deze bedraad aangsloten op mijn modem/router Cisco EPC3925 welke weer bedraad is aangesloten op mijn PC welke op windows7 draait nu heb ik de mediaspeler zo ingesteld dat het mogelijk zou moeten zijn dat ik films van mijn pc naar de mediaspeler kan verplaatsen via het netwerk echter is de mediaspeler niet zichtbaar op mijn pc en heb ik dus niet de mogelijkheid om de mediaspeler via mijn pc te benaderen.

In eerste instantie dacht ik nog het thuisnetwerk van windows7 niet goed te hebben ingesteld maar naar mijn idee staat alles goed ingesteld of dacht zelfs dat het aan de mediaspeler zou liggen, ik heb echter ter controle mijn laptop welke op XP draait aan het netwerk gekoppeld en voila de mediaspeler is zichtbaar en ook te benaderen :shock: .

Grote vraag is dus nu hoe en wat kan/moet ik doen om windows7 zo in te stellen dat deze de EM7280 ziet en ook in het netwerk opneemt zodat ik deze vanaf mijn pc kan benaderen en optimaal kan gebruiken.

Ik wil iedereen die reageert en met bruikbare tips komt alvast bedanken voor de genomen moeite.

Vriendelijke groet,
Marco
dupont
Newbie

Re: EM7280 niet zichtbaar in netwerk met windows7 wel XP

Postby Anaxa » 13 May 2013, 10:03

Waarschijnlijk ligt het aan het formateren van de harde schijf.
Eerst formateren onder windows , daarna door mediaspeler .

Succes.
Anaxa
Excellent Forum Supporter

Postby dupont » 13 May 2013, 18:51

Waarschijnlijk ligt het aan het formateren van de harde schijf.
Eerst formateren onder windows , daarna door mediaspeler .

Succes.

@Anaxa

Dank voor je reactie, heb deze procedure bij het installeren precies zo opgevolgd en helaas onder windows7 zonder resultaat, zoals ik in mijn oproep aangeef heb ik met mijn laptop die op XP draait geen enkel probleem om de mediaspeler te benaderen.

Vermoed dus echt dat het probleem in windows7 zit.

Vriendelijke groet,
Marco du Pont
dupont
Newbie

Postby Anaxa » 14 May 2013, 09:32

ik heb mijn mediaspeler op precies dezelfde wijze aangesloten , draai ook windows 7 . Geen problemen .
Misschien heb je de machtigingen niet goed ingesteld ?

Zelf zou ik het zo proberen op te lossen :
-sluit mediaspeler aan op computer , controleren op fouten, alle machtigingen toestaan . Veilig verwijderen , weer aansluiten op router , bedraad netwerk controleren . Misschien werkt alles nu , anders even terug naar fabrieksinstellingen , testen , eventueel nieuwe firmware .
Anaxa
Excellent Forum Supporter

Postby Joyce » 15 May 2013, 14:58

dupont wrote:Dag Eminent gebruikers,

Zal mij even voorstellen, mijn naam is Marco en woon in Noord Holland en ben sinds kort in het bezit van de EM7280 waar ik zelf een 1TB schijf in gemonteerd, ik had de hoop dat eea als plug en play in te stellen was omdat ik een nieuweling ben op mediaspeler gebied, gelukkig was de handleiding op cd-rom begrijpelijk beschreven en heb ik voor 99% de mediaspeler op de rit gekregen, echter ben ik al een aantal dagen aan het worstelen :evil: met één bepaalde instelling en kom daar niet uit, bij deze dus een oproep aan een ieder die mij op een begrijpelijke manier kan uitleggen onderstaand probleem op te lossen.

Het volgende is het geval, ik heb de mediaspeler voorzien van een 1TB harde schijf en deze bedraad aangsloten op mijn modem/router Cisco EPC3925 welke weer bedraad is aangesloten op mijn PC welke op windows7 draait nu heb ik de mediaspeler zo ingesteld dat het mogelijk zou moeten zijn dat ik films van mijn pc naar de mediaspeler kan verplaatsen via het netwerk echter is de mediaspeler niet zichtbaar op mijn pc en heb ik dus niet de mogelijkheid om de mediaspeler via mijn pc te benaderen.

In eerste instantie dacht ik nog het thuisnetwerk van windows7 niet goed te hebben ingesteld maar naar mijn idee staat alles goed ingesteld of dacht zelfs dat het aan de mediaspeler zou liggen, ik heb echter ter controle mijn laptop welke op XP draait aan het netwerk gekoppeld en voila de mediaspeler is zichtbaar en ook te benaderen :shock: .

Grote vraag is dus nu hoe en wat kan/moet ik doen om windows7 zo in te stellen dat deze de EM7280 ziet en ook in het netwerk opneemt zodat ik deze vanaf mijn pc kan benaderen en optimaal kan gebruiken.

Ik wil iedereen die reageert en met bruikbare tips komt alvast bedanken voor de genomen moeite.

Vriendelijke groet,
Marco

Beste dupont,

Wordt de EM7280 in Windows 7 herkend als je onderstaande stappen uitvoert?

- Ga naar Mijn Computer/Verkenner
- In de balk bovenin kies voor “Netwerkverbinding maken” (let op! maximaliseer het scherm als je deze optie niet ziet)
- Bij schijf kies je een schijfletter (bijvoorbeeld Z:) let op dat deze niet al in gebruik is.
- Bij folder het volgende invullen: \\em7280\C
Joyce
Forum Goddess

Postby dupont » 15 May 2013, 19:25

Joyce wrote:
dupont wrote:Dag Eminent gebruikers,

Vriendelijke groet,
Marco

Beste dupont,

Wordt de EM7280 in Windows 7 herkend als je onderstaande stappen uitvoert?

- Ga naar Mijn Computer/Verkenner
- In de balk bovenin kies voor “Netwerkverbinding maken” (let op! maximaliseer het scherm als je deze optie niet ziet)
- Bij schijf kies je een schijfletter (bijvoorbeeld Z:) let op dat deze niet al in gebruik is.
- Bij folder het volgende invullen: \\em7280\C

Ik heb bovenstaande zojuist geprobeerd en kreeg geen toegang tot de speler, de volgende melding kreeg ik te zien welke ik heb toegevoegd in de bijlage.

Hoop dat u nog een andere optie voor handen heeft om toegang te krijgen tot de mediaspeler.

Alvast bedankt voor uw reactie.

Vriendelijke groet,
Marco du Pont
Attachments
Naamloos.png
Geen toegang tot \\em7280\C
Naamloos.png (188.94 KiB) Viewed 6588 times
dupont
Newbie

Postby Joyce » 17 May 2013, 12:17

Beste Marco,

Graag wil ik je verwijzen naar de FAQ's van de EM7280. Hier staat wellicht bruikbare informatie vermeld die jou misschien verder kunnen helpen, of jou een idee kan geven over instelling waar je nog niet aan gedacht hebt, om Windows 7 zo in te stellen dat de HDD van de mediaspeler benaderbaar is.

1 ding is zeker en dat is dat het moet werken omdat ik dit op mijn Windows 7 machine met een EM7280 heb getest. En aan de Cisco router kan het niet liggen omdat dit, zoals je hebt aangegeven op jou Windows XP laptop wel werkt. Conclusie voor mij is dus dat er nog steeds Windows 7 beveiliging-instellingen aanwezig zijn die de communicatie tussen beide apparaten blokkeren.

Verder ga ik ervanuit dat je de meest recente Firmware hebt geïnstalleerd en dat de "Samba Server" aan staat.

Volg onderstaande link en bestudeer beide vragen die ik hieronder heb geplakt, door er op de Eminent webpagina op beide vragen te klikken.

http://www.eminent-online.com/faq/954/123/faqs.html

Hoe kan ik mappen delen in Windows 8 zodat ik met mijn mediaspeler bestanden van mijn Windows 8 computer kan spelen?

Ik probeer met mijn mediaspeler te streamen vanaf een Windows 7 computer. Het lukt mij niet om bij de gedeelde mappen te komen, er wordt om een gebruikersnaam en wachtwoord gevraagd. Hoe dien ik Windows 7 in te stellen voor Samba gebruik zodat ik kan streamen met mijn mediaspeler?
Joyce
Forum Goddess

Postby dupont » 24 May 2013, 16:57

Joyce wrote:Beste Marco,

Graag wil ik je verwijzen naar de FAQ's van de EM7280. Hier staat wellicht bruikbare informatie vermeld die jou misschien verder kunnen helpen, of jou een idee kan geven over instelling waar je nog niet aan gedacht hebt, om Windows 7 zo in te stellen dat de HDD van de mediaspeler benaderbaar is.

1 ding is zeker en dat is dat het moet werken omdat ik dit op mijn Windows 7 machine met een EM7280 heb getest. En aan de Cisco router kan het niet liggen omdat dit, zoals je hebt aangegeven op jou Windows XP laptop wel werkt. Conclusie voor mij is dus dat er nog steeds Windows 7 beveiliging-instellingen aanwezig zijn die de communicatie tussen beide apparaten blokkeren.

Verder ga ik ervanuit dat je de meest recente Firmware hebt geïnstalleerd en dat de "Samba Server" aan staat.

Volg onderstaande link en bestudeer beide vragen die ik hieronder heb geplakt, door er op de Eminent webpagina op beide vragen te klikken.

http://www.eminent-online.com/faq/954/123/faqs.html

Hoe kan ik mappen delen in Windows 8 zodat ik met mijn mediaspeler bestanden van mijn Windows 8 computer kan spelen?

Ik probeer met mijn mediaspeler te streamen vanaf een Windows 7 computer. Het lukt mij niet om bij de gedeelde mappen te komen, er wordt om een gebruikersnaam en wachtwoord gevraagd. Hoe dien ik Windows 7 in te stellen voor Samba gebruik zodat ik kan streamen met mijn mediaspeler?

Ik heb het eindelijk werkend er ontbrak een tool/programma in mijn lan verbinding met de naam "Client voor Microsoft-netwerken" heb deze toegevoegd en voila.... het draait naar behoren.
Zie afbeelding ter illustratie....

Een ieder die de moeite heeft genomen om mij te helpen wil ik in ieder geval bedanken....

Groet,
Marco du Pont
Attachments
Naamloos1.png
"Client voor Microsoft-netwerken"
Naamloos1.png (172.15 KiB) Viewed 6522 times
dupont
Newbie

Postby Joyce » 28 May 2013, 12:17

Beste Marco,

Goed om te horen dat je dit probleem hebt kunnen oplossen.

Bedankt voor de terugkoppeling, dit zal andere mensen op weg helpen die eventueel dit probleem ervaren in Windows7! :)

Groet
Joyce
Forum Goddess

Return to EM7280 / EM7285