Zie HD niet meer via laptop of mediaplayer

Forums voor de nieuwe EM728x serie spelers, met Gigabit lan, snelle RT1185 chip en webbrowser

Moderators: Joyce, Laura, Eminent-Admin

Zie HD niet meer via laptop of mediaplayer

Postby richardmeijden » 01 Sep 2016, 20:24

Hallo,

Sinds een aantal dagen lukt het niet meer om de HD te bereiken. Lukt niet via de mediaplayer zelf en ook niet via de laptop! Heeft zeker 3 jaar goed gewerkt! Het gaat om de EM7280! Heeft iemand een oplossing voor dit probleem?

Alvast hartelijk dank voor de hulp!

Richard
richardmeijden
Newbie

Re: Zie HD niet meer via laptop of mediaplayer

Postby Joyce » 02 Sep 2016, 11:41

Hallo Richard,

Dit kan een oorzaak van twee dingen zijn; of de HDD is defect of de media-speler zelf is defect en herkent geen HDD meer.

Heb jij de mogelijkheid om met een andere HDD te testen, of misschien de huidige HDD testen in bijvoorbeeld een PC?

Valt het toestel nog binnen de 5 jaar garantie termijn?

Groet,
Joyce
Joyce
Forum Goddess

Postby richardmeijden » 02 Sep 2016, 12:38

Hallo Joyce,

Bedankt voor je reactie! Ik heb geen andere HDD, maar misschien kan ik de HDD rechtstreeks op laptop aansluiten. Wat voor kabel heb ik hiervoor nodig? We hebben de mediaplayer nog net geen 5 jaar!
richardmeijden
Newbie

Postby Joyce » 05 Sep 2016, 09:59

Hallo Richard,

Om de HDD aan een laptop aan te sluiten, heb je een SATA-externe behuizing nodig die op een USB-aansluiting van de laptop gekoppeld kan worden.
Ook zijn er adapters beschikbaar van SATA naar USB. De behuizing zou dan geschikt moeten zijn voor: SATA 3.5 inch HDD.

Voor beide oplossingen zou je via Internet meer informatie kunnen verkrijgen.

Indien bovenstaande wegen te omslachtig zijn of te veel extra kosten met zich meebrengt dan gewenst; zal ik jou vandaag nog een PM sturen om de media-speler naar ons op te sturen voor controle.

Stuur mee: HDD, inclusief stroomadapter (kleine kans dat het aan de stroomadapter ligt) en uiteraard retouradres met een korte klachtomschrijving.

Hoeveel tijd zou deze eventuele reparatie in beslag nemen? Meestal 2 à drie dagen inclusief verzenden.
Joyce
Forum Goddess

Return to EM7280 / EM7285