vragen EM8100

Forum voor deze HBBTV/CEHTML ondersteunende boxen

Moderators: Joyce, Laura, Eminent-Admin

vragen EM8100

Postby galaxien » 11 Jan 2013, 17:35

Hallo,

De belangrijkste reden dat ik heb gekocht de WebBox 8100 is voor het lezen van de media van mijn NAS-server.

Natuurlijk, ik heb geen probleem met de verbinding in ethernet of wifi naar de NAS.

Ik ben volledig tevreden over dit toestel!

Ik heb nog een paar vragen:

1. Hoe kan ik kijken naar de media gevulde op mijn NAS, bijvoorbeeld Beeld in de foto map?
2. Kan ik kaart brengen van de netwerkmappen om een ​​gemakkelijkere toegang tot de 8100 hebben?
3. Als ik een externe harde schijf kan de 8100 splitsen het document in de differents mappen (film, foto's, muziek)?
4. Waarom eminente niet te koop een externe azerty (frans) toetsenbord?
5. wat is het stroomverbruik (als de 8100 is uit-en)?
6. Kunt u mij vertellen wanneer franse van Belgische web-tv beschikbaar zou zijn?
7. waarom er geen media van externe NAS is showned op de mappen?
8. Kan ik en gewoon usb toetsenboard connecteren ?
galaxien
Newbie

Re: vragen EM8100

Postby Joyce » 14 Jan 2013, 11:26

1. Wanneer je file manager opent op de Portal dan kun je hier kiezen voor NET (netwerk) dan kies je voor workgroup selecteer je NAS en ga naar de map waar je de media hebt staan. LETOP!!! Links bovenin zie je tussen haakjes staan welke media bestanden er wordt weergegeven bijv. (Muziek) druk op menu om dit te wijzigen naar foto.
2. De EM8100 heeft geen optie om de netwerkmappen in kaart te brengen wel kun je een snelkoppeling maken via File manager->NET ->My_shortcuts “Rode knop” toevoegen hier kun je het IP adres van bijv. NAS invullen en evt gebruikersnaam en wachtwoord.
3. De EM8100 heeft geen functie om zelf de media bestanden te ordenen. Wel kun je dmv de menu knop aangeven dat alleen video, foto, muziek wordt weergegeven
4. Eminent heeft ervoor gekozen om de externe toetsenborden alleen in qwerty en qwertz uit te voeren (De EM8100 is compatible met meerdere USB toetsenborden)
5. Stroomverbruik Stand-by <1W gebruik 3,5W
6. Er zal geen extra franse of belgische web-tv beschikbaar komen als degene die er nu al zijn. Dit wordt namelijk door de chipset fabrikant (Realtek) bepaald en niet door Eminent.
7. De EM8100 kan geen database maken van de media die op netwerk apparaten staan alleen op USB apparaten
8. Ja een USB toetsenbord werkt gewoon op de EM8100 (behalve media toetsen)
Joyce
Forum Goddess

Return to EM8100 / EM8102 Web-tv box