Heel zachte audio bij MP4

Forum voor de EM7380. Dit forum bevat 5 subforums met ieder hun eigen onderwerp.
VOOR VRAGEN OVER DE EM7385: ZIE HET NIEUWE FORUM OVER DE EM7385!!!!

Moderators: Joyce, Laura, Eminent-Admin

Heel zachte audio bij MP4

Postby patrick87 » 05 Aug 2015, 12:18

Ik heb nu enige tijd de Eminent 7380 media speler en ben er zeker tevreden over. Ik merk echter dat de speler niet goed om kan gaan met MP4 bestanden. Dit terwijl dit tegenwoordig een héél gangbaar formaat is. Het probleem is eenvoudig. Met het beeld is niets aan de hand. Het geluid echter werkt niet. Later kwam ik erachter dat deze extreem zacht is. Als ik mijn receiver op het hoogst mogelijke volume zet dan hoor ik - naast een heleboel ruis vanwege het extreme volume - de audio van de film.

Dit probleem doet zich specifiek alleen voor bij het bestandsformaat mp4.

Ik heb geprobeerd bestanden te converteren, maar tot dusver zonder succes. Het probleem blijft bestaan. Bovendien duren conversies zeer lang.

Is hier een oplossing voor?
patrick87
Newbie

Re: Heel zachte audio bij MP4

Postby Joyce » 06 Aug 2015, 09:14

Beste patrick87,

Hoe staat jou geluiduitgang ingesteld op de EM7380 Instellingen -> Audio -> HDMI output: staat edze op Auto, LPCM of op RAW? Kun je de EM7380 eens rechtstreeks aansluiten op de TV zonder de versterker en de audio uitgang instellen op LPCM. Controleer nu nog eens of het geluid nog steeds zo zacht is.
Joyce
Forum Goddess

Return to EM7380 3D Full HD mediaspeler