Externe HDD wordt niet meer herkend

Forum voor de EM7380. Dit forum bevat 5 subforums met ieder hun eigen onderwerp.
VOOR VRAGEN OVER DE EM7385: ZIE HET NIEUWE FORUM OVER DE EM7385!!!!

Moderators: Joyce, Laura, Eminent-Admin

Externe HDD wordt niet meer herkend

Postby JoshuaG » 06 Mar 2017, 17:13

Hoi,
Mijn externe seagate hdd usb3.0 wordt plotseling niet meer herkend in zowel usb2 als usb3.
Als ik daarna deze HDD aan de laptop aansluit, wordt deze vervolgens ook niet meer herkend.
Met als gevolg dat ik alleen maar de HDD kan formateren, wat resulteert dat ik alle gegevens dan kwijtraak.
Dit is me al zeker 2 x gebeurd. Het blijft elke keer weer spannend.
Ergens zorgt de 7380 ervoor dat het de HDD corrupt maakt, en dus niet meer leesbaar op hd de speler en de laptop.
Heb in october ook al een probleem gehad met dit apparaat, de adapter was plotseling kapot gegaan (zie forum).
Wat kan hier mis mee zijn en wat kunnen we er aan doen.

Groeten Joshua
JoshuaG
Newbie

Re: Externe HDD wordt niet meer herkend

Postby Joyce » 07 Mar 2017, 16:18

Beste JoshuaG,

Dit is een bekend probleem en is al eerder besproken op dit forum. Dit wordt veroorzaakt door een oude NTFS driver die in de oude firmware van de EM7380 zit.

Download de laatste firmware van de EM7380 en volg de instructies om deze firmware voor je EM7380 te updaten.

Firmware versie 3.0.5.8
http://www.eminent-online.com/media/media/drivers/EM7380_3.0.5.8.zip

Nadat je de firmware hebt ge-update is het belangrijk dat de externe harde schijf via de EM7380 geformatteerd wordt. Hierna zal het niet meer voorkomen dat de data die op de Harde schijf staat verdwijnt.
Joyce
Forum Goddess

Postby JoshuaG » 12 Mar 2017, 10:34

Deze firmware versie had ik er al op staan.
Dit is al een hele oude versie. Volgens mij al 2 tot 3 jaar oud.
JoshuaG
Newbie

Postby Joyce » 13 Mar 2017, 10:31

Beste JoshuaG,

Ok dan hoef je de update niet uit te voeren wel is het van groot belang dat je de harde schijf via de media speler formatteerd en NIET via de PC. Zet je films over via een USB kabel op de externe harde schijf zorg er dan altijd voor dat je de USB kabel niet zomaar loskoppelt van de PC maar dat je de optie "Veilig verwijderen USB apparaat" eerst uitvoert voordat je hem loskoppelt.
Joyce
Forum Goddess

Return to EM7380 3D Full HD mediaspeler