na nieuw modem kan ik geen films meer vanaf netwerk afspelen

Forum voor de EM7380. Dit forum bevat 5 subforums met ieder hun eigen onderwerp.
VOOR VRAGEN OVER DE EM7385: ZIE HET NIEUWE FORUM OVER DE EM7385!!!!

Moderators: Joyce, Laura, Eminent-Admin

na nieuw modem kan ik geen films meer vanaf netwerk afspelen

Postby bouncer1980 » 27 Oct 2017, 22:41

had voorheen het technicolor modem van ziggo en nu de connectbox.
Ik kan wel mijn pc benaderen, maar alleen de map gebruikers, dus de foto's films etc die hierin staan kan ik benaderen en afspelen.
Echter voorheen kon ik de gedeelde map films op mijn e partitie ook gewoon benaderen, dat lukt nu niet meer.
Alle settings gecontroleerd, map is gedeeld, media bestanden delen staat aan, alle rechten staan goed. Windows 10.

Iemand een idee?
bouncer1980
User

Re: na nieuw modem kan ik geen films meer vanaf netwerk afsp

Postby Joyce » 30 Oct 2017, 14:02

Beste bouncer1980,

Heb je toevallig recentelijk een update geïnstalleerd (handmatig of automatisch)van Windows 10? Microsoft heeft namelijk een aanpassing gedaan waardoor je de Windows netwerkshares na deze update niet meer kunt benaderen. Hier hebben we een fix voor. Klik op onderstaande link om de instructies te ontvangen.

http://www.eminent-online.com/faq/index/quest/q/9987/

Het gaat om het volgende stukje tekst:

Update 2017-10-11:

Vanwege beveiligingsredenen heeft Microsoft sinds de "Creator Update" de ondersteuning voor SMB1 protocol stop gezet. Aangezien deze speler gebruikt maakt van hetzelfde Samba versie 1 protocol is het noodzakelijk om de volgende stappen toe te passen zodat je weer kunt streamen vanaf je Windows 10 PC/laptop.

Een register aanpassing zorgt ervoor dat SMBv1 weer word ingeschakeld in Windows en dus op deze manier weer kan communiceren met de speler via je thuisnetwerk.

Download en pak het volgend bestand uit:

http://www.eminent-online.com/media/media/drivers/EM7XXX_SMB1_enable.zip

Het bestand "SMB1_Enable.reg" dubbelklikken om uit voeren en accepteren met "JA"

Het is belangrijk om na de registeraanpassing je computer opnieuw op te starten.
Joyce
Forum Goddess

Postby bouncer1980 » 30 Oct 2017, 15:02

dat zou goed kunnen, al heb ik wel nog geprobeerd om een oud image terug te zetten en toen hield ik hetzelfde probleem.
Maar waarom kan ik wel films benaderen in de map c:\users en niet op een gedeelde map op een andere partitie?

Update 30-10-2017 19:30 ik heb de registry update uitgevoerd maar helaas zonder gewenste effect.
Wanneer ik bestand kies in de eminent en dan NET zie ik alleen een mapje shortcuts, voorheen stond hier mijn pc naam bij.
Kies ik niet NET maar UPNP zie ik wel mijn pc naam staan en vervolgens de mapjes videos muziek en foto, verwijzend naar c:\users

hopelijk is hier toch nog een oplossing voor te vinden

bedankt alvast voor het meedenken!
bouncer1980
User

Postby Joyce » 31 Oct 2017, 10:17

Beste bouncer1980,

Vermoedelijk heeft de windows update ook een andere instelling overschreven voor Samba dit gebeurt vaker na een update van Windows 10.

Controleer of de andere instellingen in dezelfde instructie allemaal goed staan.

http://www.eminent-online.com/faq/index/quest/q/9987/
Joyce
Forum Goddess

Postby bouncer1980 » 31 Oct 2017, 10:31

hoi Joyce

deze stappen had ik gisteren ook al doorgelopen voor de zekerheid. Helaas met hetzelfde resultaat!

gr
bouncer1980
User

Postby Joyce » 31 Oct 2017, 17:46

Beste bouncer1980,

zet het delen van de E schijf eens uit en zet vervolgens het delen weer aan. en probeer het opnieuw. Wanneer je namelijk bovenstaande instructies stap voor stap hebt gevolgd dan zou je via Samba (NET) de gedeelde mappen gewoon moeten zien.
Joyce
Forum Goddess

Postby bouncer1980 » 01 Nov 2017, 11:47

Joyce wrote:Beste bouncer1980,

zet het delen van de E schijf eens uit en zet vervolgens het delen weer aan. en probeer het opnieuw. Wanneer je namelijk bovenstaande instructies stap voor stap hebt gevolgd dan zou je via Samba (NET) de gedeelde mappen gewoon moeten zien.

ook geprobeerd, blijft hetzelfde. De eminent ziet de gedeelde mappen op de e schijf niet
bouncer1980
User

Postby Joyce » 01 Nov 2017, 12:10

Beste bouncer1980,

Het enige dat ik me dan nog kan voorstellen is dat beide apparaten in een andere IP range staan. controleer of de PC en de speler allebei in de zelfde IP adres range staan. vermoedelijk staat een van de twee op een statisch IP adres die niet matched met het ip adres die door de nieuwe modem router wordt uitgegeven.
Joyce
Forum Goddess

Postby bouncer1980 » 01 Nov 2017, 12:24

Lijkt me niet. Want dan zou de eminent ook de map users niet kunnen zien toch?
bouncer1980
User

Postby Joyce » 02 Nov 2017, 10:26

Beste bouncer1980,

Dat klopt maar dat geld ook voor de andere mappen als de speler de user mappen ziet zou deze ook gewoon de E schijf moeten zien vandaar dat ik toch echt vermoed dat de sharing op de PC voor de map E niet goed staat anders zou deze gewoon in de lijst moeten staan. Mijn advies is om de FAQ nog eens exact stap voor stap na te lopen want alles wijst ernaar dat er een share instelling voor de map E niet goed staat.
Joyce
Forum Goddess

Next

Return to EM7380 3D Full HD mediaspeler