problemen op een rijtje em 7385

Moderators: Joyce, Laura, Eminent-Admin

Re: problemen op een rijtje em 7385

Postby edje-ken » 23 May 2013, 07:11

Als de firmware niet lekker werkt dan installeer je toch gewoon weer de oude firmware.
Dan is het weer zoals daarvoor.

Edje
EM 7380
1TB hdd via Esata
edje-ken
User

Postby Joyce » 23 May 2013, 09:35

Deze Beta firmware is uitgebreid getest door ons en wij willen onze forum leden de gelegenheid geven deze ook te testen en eventueel de gelegenheid bieden om feedback te geven voordat we deze als Final beta gaan releasen op onze website. Uiteraard is iedereen vrij om te beslissen of ze de Beta willen testen ja of nee. De problemen m.b.t. het verdwijnen van bestanden zijn in ieder geval uitgebreid getest en naar onze mening opgelost.
Joyce
Forum Goddess

Postby doppie » 23 May 2013, 09:43

Gezien de eerste bevindingen in het forum, wacht ik gewoon nog even op de final release va de firmware, aangezien de installatieprocedure ook niet echt de meest eenvoudige methode is (paperclip enz...). Ik heb al lang genoeg gewacht, dus een maandje meer of minder neem ik op de koop toe. Dit heeft ook het voordeel dat als er nog wat gevonden wordt ik niet nog eens de installatie hoef uit te voeren.

Doppie
Onkyo TX-SR608,TV Panasonic L37D25E, Eminent 7385, Frontspeakers Magnat AR10P, Rearspeakers Heco Victa 701, Center Heco 101, Humax 5050C, Panasonic Blu-Ray BD60.
doppie
Forum Supporter

Postby Palermo » 09 Nov 2013, 23:18

Heren,
Ik heb veel onderdelen gezlezen over deze eminent.
Ik heb deze ook aangeschaft en moet zeggen dat beeld en geluid best goed is.
Installatie was ook makkelijk. Netwerk technisch ook.
Toch heb ik een probleem dat ik niet terug kan vinden in dit topic (Ik kan er overheen gelezen hebben hoor :-)
Het probleem wat ik heb is dat als ik een film wil afspelen dat hij niet de film afspeelt dat ik heb gekozen.
Het lijkt alsof de indexing niet helemaal correct is.
Bijvoorbeeld:
Als ik de film Transformers start krijg ik een film te zien die in de lijst 2 film hoger staat.
Ik heb er geen HD in zitten. en maak gebruik van de NAS als film oplag.
Ik kies de optie UPNP waar mijn films staan.
Kennen of hebben jullie daar ook last van?
Ik zal maandag even contact leggen met de leverancier en vragen of zij het kennen.

Maar misschien dat jullie een oplossing hebben.

Alvast bedankt.
Groeten
Palermo.
Palermo
Newbie

Postby Anaxa » 10 Nov 2013, 08:57

Alhoewel de 7385 ( nog steeds ) veel tekortkoming heeft ( helaas ) , heb ik dit probleem nog nooit meegemaakt . Ook niet op de 7080 . Ik denk dat je beter direct contact kunt opnemen met Eminent zelf , i.p.v de leverancier . Eventueel kun je ook hier wachten op een antwoord van Eminent , maar dit kan iets langer duren.
Anaxa
Excellent Forum Supporter

Postby doppie » 10 Nov 2013, 10:04

Niet alleen heeft de 7385 alleen maar tekortkomingen, de doos belooft heel wat maar eenmaal aangesloten blijft er van de beloftes niet veel meer over. Het ding kan een film spelen met of zonder herrie van de fan. Vooral op firmware gebied weet Eminent niet hoe of wat, niets nieuws onder de zon want in Computer Totaal was een test van een aantal NAS apparaten en ja hoor ook hier voldeed de firmware van de Eminent niet aan wat het zou moeten doen. Hoe zou dat toch kunnen?

Doppie
Onkyo TX-SR608,TV Panasonic L37D25E, Eminent 7385, Frontspeakers Magnat AR10P, Rearspeakers Heco Victa 701, Center Heco 101, Humax 5050C, Panasonic Blu-Ray BD60.
doppie
Forum Supporter

Postby Joyce » 11 Nov 2013, 10:48

Beste Palermo,

Voor het streamen van Media vanaf de NAS adviseren wij om de SAMBA (NET) functionaliteit te gebruiken. De reden hiervoor is dat uPNP en DLNA protocol niet alle mediabestanden en mediafunctionaliteit ondersteund. Bijvoorbeeld een ISO file kan wel met SAMBA afgespeeld worden maar niet via uPNP en DLNA. Vermoedelijk probeer je via uPNP een bestand af te spelen die niet door het protocol wordt ondersteund waardoor de speler kijkt naar het eerstvolgend bestand wat wel ondersteund wordt en speelt deze dan af. Helaas kan ik uit jou verhaal niet opmaken welk type bestand je probeert af te spelen of op wat voor manier (doe je dit vanuit de Videowall of vanuit de verkenner van de speler?)
Joyce
Forum Goddess

Postby Palermo » 18 Nov 2013, 14:01

Joyce wrote:Beste Palermo,

Voor het streamen van Media vanaf de NAS adviseren wij om de SAMBA (NET) functionaliteit te gebruiken. De reden hiervoor is dat uPNP en DLNA protocol niet alle mediabestanden en mediafunctionaliteit ondersteund. Bijvoorbeeld een ISO file kan wel met SAMBA afgespeeld worden maar niet via uPNP en DLNA. Vermoedelijk probeer je via uPNP een bestand af te spelen die niet door het protocol wordt ondersteund waardoor de speler kijkt naar het eerstvolgend bestand wat wel ondersteund wordt en speelt deze dan af. Helaas kan ik uit jou verhaal niet opmaken welk type bestand je probeert af te spelen of op wat voor manier (doe je dit vanuit de Videowall of vanuit de verkenner van de speler?)

Hoi Joyce,
Bedankt voor het reageren en de tip.

Ik start de films/muziek op vanuit de Video/audiowall op. Ik ga nog even controleren wat voor een type bestand het is.
Ik heb nog een keer goed naar het probleem gekeken. En het een en ander geprobeerd.
Het is lastig mijn probleem te omschrijven. Maar ik ga het proberen.
Ik heb de volgende films onder elkaar staan:
Indiana jones 1
Indiana jones 2
Indiana jones 3
Back to the future 1
Back to the future 2
Back to the future 3
Iron man 1

Als ik de film "Back to the future 1" wil zien, dan begint de film "Indiana jones 1" Het blijft altijd een verschil van 3 stappen naar boven.
Maar als ik nu toch "Back to the future 1" wil kijken dan moet ik "Iron man 1" starten om op de goede film uit te komen.
Het lijkt er dus op dat de codec er wel is en ook goed werkt. Dit probleem is ook precies het zelfde met de audio bestanden.
Ik maak inderdaad gerbuik van het uPnP en DLNA protocol.

Mijn vorige versie van de eminent mediaplayer (7080 geloof ik) heeft dit probleem niet.
Zit er ergens een log bestand dat we kunnen uitlezen. Misschien kunnen we er wat mee?

Alvast bedankt
Groeten
Palermo
Palermo
Newbie

Postby Michiel » 19 Nov 2013, 23:06

Ik overweeg deze mediaspeler te kopen om zijn veelzijdigheid. En belangrijk ook uitzending gemist.
Uiteindelijk zie ik veel negatief commentaar.
Zijn er door nieuw firmware al zaken opgelost die jullie hebben genoemd?

Van alle merken en types hoor je wel negatieve dingen, toch spreekt Eminent mij wel aan.
Alhoewel ik ook nog steeds twijfel om een androidspeler aan te schaffen.

Grt
Michiel
Newbie

Postby Anaxa » 20 Nov 2013, 12:34

Uitzending gemist doet het volgens mij niet meer : viewtopic.php?f=36&t=2674
Op zich is de 7385 een goed apparaat , alleen de software laat m.i behoorlijk te wensen over , waardoor er problemen zijn die ( helaas) niet worden opgelost .
Had het aparaat ook gekocht vanwege android , maar heb er eerlijk gezegd totaal niets aan . Draait op android 2.2
Anaxa
Excellent Forum Supporter

PreviousNext

Return to Firmware downloads, vragen & opmerkingen