Nas paden gebruiken ivp Usb1

General topics about the EM7075 mediaplayers

Moderators: Joyce, Laura, Eminent-Admin

Nas paden gebruiken ivp Usb1

Postby Spoedy » 11 Mar 2011, 23:33

Hallo, om het gebruikers gemak voor mijn vrouw en kinderen te gemakkelijke. Ben ik aan het bekijken of ''ons'' probleem verholpen kan worden.
Het is nu zo iets: Power on; gaan naar Netwerk > Nas > dir ''sabnzbd'' > dir ''complete'' > dir ''films'' > dir ''film x'' (qnap met sabnzbd)
Het zou mooier zijn als we het direct kunnen aanroepen van uit het (usb) menu Films of Audio of Fotos.

Ik kan me twee mogelijke oplossing verzinnen:
A. dat ik op de EM7075 bij 'instellingen'' een menu heb waar mee ik kan instellen waar de EM mijn films kan vinden (dus op de nas path X) en waar mijn Audio bestanden, enz.
B. omdat ik geen Usb gebruik, deze ombuigen naar mijn nas share's (zie hier over wel wat bij tweakers staan maar snap dat (nog) niet geheel.

Voor mij de mooiste oplossing als dit gemakkelijker van uit het menu te regelen is in de nieuwe firmware? :)

Of kan iemand mij begeleiden hoe ik dit zelf mogelijk kan maken?

Alvast bedankt
Spoedy
Newbie

Re: Nas paden gebruiken ivp Usb1

Postby MartinHerrman » 16 Mar 2011, 23:04

Je zou je eigen firmware kunnen bakken, ik heb e.e.a. vrij gedetailleerd gedocumenteerd op de eminent wiki.

Als ik mijn EM7075 weer aan de praat heb wil ik aan de firmware die ik aan het maken ben functionaliteit voor je toevoegen. Wellicht dat je op een USB stick een text-file zet met daarop locatie, username en wachtwoord van je NAS. Na het booten kan dan automagisch je NAS gemount worden (via Samba) in /tmp/usb/nogwat. De firmware vind dan automatisch al je films/muziek op je NAS en laat deze in het menu zien alsof deze op een USB-schijf staat.

Het kan alleen nog wel even duren voordat ik zover ben..
MartinHerrman
Forum Supporter

Return to EM7075 - General Discussion