no server / MAC probleem

General topics about the EM7075 mediaplayers

Moderators: Joyce, Laura, Eminent-Admin

no server / MAC probleem

Postby 4taktxr » 17 Oct 2011, 10:56

Goedendag. Ik heb een EM7075 DTS, Aan deze mediaspeler hangt een 1TB harde schijf. Via een MAC computer NTFS geformateerd.

Deze mediaspeler hangt via een UTP-kabel aan mijn draadloos router. gelijk aan mijn MAC computer.

Ik heb SAMBA, BT, NZB, Auto login allemaal op ON staan.

Ik kan via de mediaspeler YOUTUBE filmpjes kijken. Dit betekent (volgens mij) dat hij gewoon netjes is aangesloten op het netwerk.

Het netwerk is geconfigureerd, dus IP-adres en alles is ingevuld.

Alleen zodra ik dus naar het onderdeel SAMBA network ga geeft hij aan "no server found"

Bij network UPNP staan wel allerlei dingen. beginnend met UMSP en als je dat aanklikt staat er nog meer.

Als ik vanaf mijn MAC probeer in te loggen op mijn EM7075 krijg ik een alarm melding zodra ik naar de NZBGET pagina wil gaan.

deze dus:

Warning: require_once(settings-template.php) [function.require-once]: failed to open stream: No such file or directory in /opt/share/www/nzbgetweb/login.php on line 2

Fatal error: require_once() [function.require]: Failed opening required 'settings-template.php' (include_path='.:') in /opt/share/www/nzbgetweb/login.php on line 2

IK heb op mijn MAC de volgende programma's staan: Tuxera for NTFS, NTFS-3G.

Volgens mij heb ik nu alles gedaan wat ik kan doen. En ik begin nu een beetje radeloos te worden. Ik weet niet wat nu het probleem is.

Kunnen jullie mij verder helpen?
4taktxr
Newbie

Re: no server / MAC probleem

Postby Alex » 18 Oct 2011, 12:24

De MAC moet ingericht zijn als server.
Dwz. er moet een Samba-server actief zijn op de MAC, of een UPnP server. Samba wordt ook wel 'gedeelde mappen' genoemd.

De opties die je in de speler aan/uit schakelde hebben betrekking op de servers in de speler zelf.. niet op je mac.

De makkelijkste manier om media te delen vanaf je Macintosh is via SMB en dan de uitleg volgen van Apple zelf:

http://support.apple.com/kb/HT1549?view ... cale=nl_NL

(Tip: Na het delen van wat mappen met media, even de EM7075 herstarten dan vind hij ze sneller.)
Forum rules: viewtopic.php?t=4
Using Mediainfo: viewtopic.php?t=1110
Telnet: viewtopic.php?t=1873
Alex
Forum Goddess

Return to EM7075 - General Discussion