Apple (Mac OS) software voor EM8036 powerline adapter?

Moderators: Joyce, Laura, Eminent-Admin

Apple (Mac OS) software voor EM8036 powerline adapter?

Postby ilanman » 26 Mar 2018, 21:22

Hi!

Ik heb sinds kort een paar Eminent powerline adapters, waarvan eentje wifi-functie heeft, de EM8036. De apparaten vonden elkaar probleemloos, maar wifi instellen wilde niet. Ik kwam niet op de instellingen bij het IP-adres dat in de quick guide staat. Uiteindelijk heb ik ik een reset uitgevoerd (knopje met slotje ingedrukt gehouden), met als enige resultaat dat de adapter de andere niet meer ziet. Ik heb van alles geprobeerd en op internet gezocht, maar niks helpt. Niet voor de ethernet-verbinding, laat staan het instellen van wifi. Nou hoop ik dat installatiesoftware kan helpen. Klopt dat? Dan heb ik nog het volgende probleem: op de CD-ROM staat alleen een Windows-versie (.exe), maar wij hebben Macs. Ik kan online niks vinden.

Is er een installatieprogramma voor op de Mac? En zo niet, hoe kan ik nu verder?

TNX!!!
ilanman
Newbie

Re: Apple (Mac OS) software voor EM8036 powerline adapter?

Postby Joyce » 27 Mar 2018, 14:37

Beste ilanman,

Het probleem dat de EM8036 de andere Powerlines niet meer ziet heeft ermee te maken dat deze nu na een reset naar fabriekinstellingen niet meer in hetzelfde netwerk zitten. Dit kun je verhelpen met de bijgeleverde software op de CD-ROM (alleen Windows) Voor MAC bestaat deze tool niet.

Voor het geval je de beschikking hebt tot een Windows PC dan kun je via onderstaande link de instructies vinden om deze te herstellen.
http://www.eminent-online.com/faq/index/quest/q/10668/

Heb je geen Windows PC tot je beschikking dan kan Eminent dit voor je doen of misschien kun je je ook wenden tot de winkel waar je deze hebt aangeschaft. Het kan in ieder geval alleen via een Windows PC opgelost worden.
Joyce
Forum Goddess

Postby ilanman » 29 Mar 2018, 23:47

Hey Joyce,

Dank voor je snelle reactie. Ik heb een Windows laptop kunnen lenen en daarmee is het gelukt om de adapters weer met elkaar te koppelen. Wat alleen vreemd is, is dat het instellen van WiFi op de EM8036 niet lukt. Ik heb de handleiding precies gevolgd, maar kan in de browser niet in het menu van de adapter komen. Na de reset verwachtte ik dat het sowieso met de IP-adressen uit de handleiding zou moeten lukken, maar dat is niet zo.

En het viel me net op dat het ‘oude’ WiFi netwerk van de adapter nog detecteerbaar blijft (maar wachtwoord is kwijt en ik wil sowieso een nw Wi-Fi-netwerk instellen). Het lijkt erop dat de harde reset niet helemaal werkt. Ik heb het nu ca 6x geprobeerd. Telkens moet ik hem opnieuw aan het lokale netwerk koppelen. In zoverre lijkt de reset te lukken. Maar de lampjes gaan niet uit, zoals de handleiding suggereert en de oude WiFi-naam blijft rondspoken. Ook niet als ik het knopje langer of korter dan de voorgeschreven 10-15 seconden ingedrukt houd. Hoe kan dit?!?

Alvast dank!
ilanman
Newbie

Postby Joyce » 30 Mar 2018, 15:15

Na een reset naar fabriek instellingen zou de WiFi netwerk instellingen ook hersteld moeten zijn. Heb je al eens geprobeerd Via WiFi verbinding te maken en de sleutel die op de sticker van de EM8036 in te voeren (Hier wordt deze naar hersteld namelijk). Anders zit er niets anders op dan deze terug te brengen naar de winkel waar je deze hebt aangeschaft.
Joyce
Forum Goddess

Postby ilanman » 30 Mar 2018, 15:24

Het is een aangepast WiFi netwerk met een zelf aangemaakte naam. Het invoeren van het standaard wachtwoord heeft dus geen zin. Hij is ook niet nieuw genoeg meer om terug te brengen.

Maar hoe kan het dat het resetten niet helemaal lukt?
ilanman
Newbie

Postby Joyce » 03 Apr 2018, 10:14

We bedoelen niet dat je je geld terug krijgt maar wel dat je garantie hebt op dit product en binnen de garantie termijn ermee terug kan naar de winkel en deze zorgt er dan voor dat de adapter word opgestuurd ter reparatie of de winkelier verzorgt al een vervanger direct ter plaatsen.
Gezien het resetten ook niet lukt lijkt het ons dat de adapter niet in orde is.
Joyce
Forum Goddess

Return to Connectivity