WIFI repeater EM4591 smartphones kunnen niet connecten

Moderators: Joyce, Laura, Eminent-Admin

WIFI repeater EM4591 smartphones kunnen niet connecten

Postby Roady » 26 Aug 2016, 11:36

Goedemorgen,

Ik heb gisteren bij iemand een EM4591 wifi repeater geinstalleerd.
Dit ging probleemloos, snel en makkelijk via de WPS knoppen.
De repeater hangt op de 1e verdieping op de overloop.

Nu kreeg ik vanmorgen de klacht binnen dat de smartphones geen verbinding meer kunnen maken.
Het is toch zo dat de repeater de SSID en wachtwoord van het modem/router gewoon overneemt?

Maakt de smartphone automatisch verbinding met het sterkste netwerk (dus of verbinding met het modem als je beneden bent, of met de repeater als je naar boven loopt?)

Ik hoop dat iemand enige helderheid kan geven.

Groeten Roady
Roady
Newbie

Re: WIFI repeater EM4591 smartphones kunnen niet connecten

Postby Joyce » 26 Aug 2016, 12:43

Beste Roady,

De EM4591 kopieerd de SSID en wachtwoord van je huidige WiFi verbinding maar bij de SSID wordt een toevoeging in de SSID gedaan namelijk (R).

Je WiFi apparaat zal niet met het sterkste wifi veerbinding verbonden blijven maar blijft verbonden met de op dat moment sterkste WiFi verbinding totdat deze verbinding helemaal wegvalt.

Voorbeeld:

Router begane grond, Repeater 1e verdieping.
Smartphone maakt als eerste verbinding met de router (Je komt binnen via de voordeur en het sterkste WiFi signaal is op dat moment de router). Je gaat naar de eerste verdieping maar er is nog steeds signaal te ontvangen van de Router de telefoon blijft verbonden met de router ondanks dat de repeater een sterker signaal uitzend. Loop je nu door naar bijvoorbeeld de zolder waar geen signaal is van de router schakelt de telefoon automatisch over naar de Repeater.

Wil je dat de telefoon omschakelt naar op dat moment het sterkste signaal zet dan even de WiFi van je telefoon uit en weer aan de telefoon pakt nu weer het sterkste signaal op.
Joyce
Forum Goddess

Re: WIFI repeater EM4591 smartphones kunnen niet connecten

Postby Roady » 26 Aug 2016, 13:18

Beste Joyce,

Ja zo is het duidelijk.
Van die toevoeging dat wist ik niet.
Ik had zelf al bedacht om er 2 verschillende wifi-netwerken van te maken, maar als het goed is, gebeurt dat dus automatisch.

Ik zal 's op de repeater inloggen, dan wordt wel duidelijk hoe het precies zit.

Dank voor je antwoord, zo is het duidelijk.
Roady
Newbie

Return to Connectivity