afstandsbediening problemen

Technische vragen

Moderators: Joyce, Laura, Eminent-Admin

afstandsbediening problemen

Postby pcarol » 24 Jul 2019, 17:42

Met de afstandsbediening had ik vaker problemen in die zin dat hij niet vlot doorklikt. Pijn in mijn duimen van het drukken
Maar nu iets nieuws: hij doet nu "samen"met mijn Panasonic TV :beide afstandsbedieningen kunnen over en weer de TV en de Eminent aan en uitzetten
Dat was eerst niet, wel na de gisteren uitgevoerde update naar Kodi 18
niet erg maar wel vreemd
mvg Peter
pcarol
Newbie

Re: afstandsbediening problemen

Postby Joyce » 25 Jul 2019, 10:16

Hallo Peter,

Het is niet de bedoeling dat je pijn in je vingers krijgt van het indrukken van de toetsen.
Vul even het volgend formulier in en dan sturen we je een goedwerkende afstandsbediening op.

https://www.eminent-online.com/spareparts

Wat betreft je ander punt, dit is te wijten aan CEC.
Standaard staat deze ingeschakeld en is het mogelijk dat je met beide afstandsbedieningen je apparatuur kunt bedienen.
Helaas is CEC geen vaste standaard dus dit reageert weer op elk apparaat anders.

Mocht je dit vervelend vinden en je wilt het uitschakelen dan kun je bij system settings - input - peripherals, cec uitschakelen.
Voor de meeste gebruikers is na deze wijziging CEC uitgeschakeld. Indien dit niet het geval is voor jou dan vraag ik nog om te wachten op een nieuwe versie waar we mee bezig zijn die CEC geheel uitschakelt.
Joyce
Forum Goddess

Postby Wiecher » 25 Jul 2019, 11:35

Hallo

Ook mijn afstands bediening hapert al tijden en wil ook graag gebruik maken van jullie service.
Ik heb via je url ook alvast gebruik gemaakt.

Mvgr Wiecher
Wiecher
User

Postby Depeet » 26 Jul 2019, 13:27

Hallo
Ook ik heb al langere tijd problemen met de afstandsbediening. Veelvuldig indrukken zonder resultaat.
Bovendien na de upgrade naar Core elec 9.01ook nog totaal andere resultaten en/ of knoppen werken helemaal anders of niet.
Core elec werkt wel maar het is vaak gissen wat er gebeurt bij het indrukken van een knop
Ook ik bestelling ingevuld bij het gegeven url
groetjes
Depeet
Newbie

Postby Joyce » 29 Jul 2019, 09:33

Hallo Depeet,

Als we je aanvraag binnen krijgen zullen we een goed werkende afstandsbediening opsturen.
Mocht je na eigen test nog steeds vernemen dat het niet soepel verloopt dan zouden wij dit fijn vinden als je ons hierin update.
Bedankt alvast.
Joyce
Forum Goddess

Postby Depeet » 31 Jul 2019, 16:15

Goedemiddag

Zoals gevraagd hier de resultaten van mijn tests

Vandaag de nieuwe afstandsbediening ontvangen. Lekker snel dus daarvoor bedankt
Gelijk maar in gebruik genomen
Ik heb twee 7680 apparaten .Een met libre 8.25 en een met core 9.01
De nieuwe ab getest op beide.
Bij libre 8.25 werkt hij prima en sneller dan eerst. Bij de core 9.01 werkt hij ook maar geven sommige knoppen een andere opdracht naar de 7680 dan vroeger
Dat is dus anders

groetjes
Depeet
Newbie

Postby Joyce » 01 Aug 2019, 10:53

Hallo,

Ten eerste, bedankt voor je feedback.
Is het vanuit jouw kant mogelijk om aan te geven welke knoppen een andere opdracht sturen?
We willen dan intern bekijken of dit verholpen moet worden of dit aan CoreELEC/Kodi 18 ligt.
Bedankt alvast voor je medewerking.
Joyce
Forum Goddess

Postby Wiecher » 01 Aug 2019, 16:50

Waarom hoor ik hier niets van ?
Wiecher
User

Postby Joyce » 02 Aug 2019, 11:39

Beste Wiecher,

Ik heb zojuist onze support center doorgegeven om een goedwerkende afstandsbediening naar je thuis adres te sturen.
Je kunt deze morgen of begin volgende week verwachten. Excuses voor de vertraging.
Joyce
Forum Goddess

Postby jasto » 13 May 2020, 14:53

hallo Joyce, sinds de laatste update ( al enige tijd dus) doet de afstandsbediening raar. reageert niet goed op de knoppen. pauzeren werkt soms wel soms niet, ook verwijderen bestanden werkt niet altijd... nieuwe batterijen zitten erin. best vervelend.
wat kan ik daar aan doen? nieuwe?
groet, Jan
jasto
User

Next

Return to Technische vragen