Probleem Afstandsbediening

EM7680

Moderators: Joyce, Laura, Eminent-Admin

Probleem Afstandsbediening

Postby Sepiopa » 11 Sep 2019, 15:43

Ik heb twee maal de update naar Kodi 18 uitgevoerd maar de afstandsbediening leeft een eigen leven. B.v. de Pauze/play toets doet het dan weer niet en dan weer wel. Vaak gepaard met de melding op de tv: "Niet beschikbaar". Zelfde gebeurd als ik mijn Logitech Harmony gebruik. Is daar niets aan te doen?
De opdrachten via de Kodi-app op de telefoon gaan wel goed.
De EM7680 is geeft prachtig beeld en geluid maar de bediening is een behoorlijke teleurstelling. Ook updaten d.m.v. een paperclip en micro-sd is wel heel ouderwets.
Mvg., Deen.
Sepiopa
Newbie

Re: Probleem Afstandsbediening

Postby Joyce » 12 Sep 2019, 09:33

Hallo Deen,

Veel knoppen op de afstandsbediening hebben een dubbele functie.
Als je 1 keer klikt op de play pauze knop klikt moet je de normale functie ( zoals icoon op afstandsbediening ) krijgen, echter houd je deze net 1 seconde langer vast dan probeert kodi media info van het video bestand weer te geven.
Dit kan dat het "niet beschikbaar" of "not available" is als je geen media content ( scraper ) hebt toegevoegd.

Een ander voorbeeld waar sommige op het forum hebben geklaagd is het extra menu die opent bij de OK knop van je afstandsbediening. Hier geldt hetzelfde voor.
1 keer klik is OK, de knop vasthouden geeft een drop down menu weer. Dit is geen defect maar een Kodi functie.
Joyce
Forum Goddess

Re: Probleem Afstandsbediening

Postby Sepiopa » 13 Sep 2019, 11:06

Hallo Joyce,
Bedankt voor je uitleg. Ik kon dit niet vinden in de handleiding.
MvG, Deen
Sepiopa
Newbie

Return to EM7680