bestand verwijderen

EM7680

Moderators: Joyce, Laura, Eminent-Admin

bestand verwijderen

Postby surfingjohn » 16 Sep 2019, 12:14

Nieuwe gebruiker van de 7680, ik heb een map toegevoegd met foto's deze wordt echter niet afgespeeld, nu wil ik de toegevoegde map verwijderen, maar hoe??
Map staat op mijn Syno 214.
surfingjohn
Newbie

Re: bestand verwijderen

Postby Joyce » 16 Sep 2019, 14:27

Hallo SurfingJohn,

Het probleem zou het foto formaat kunnen zijn, zo ja dan zou ik graag het soort format willen weten.
Een ander probleem, zeker ook omdat je aangeeft de map niet te kunnen verwijderen, is dat je niet genoeg rechten verkrijgt vanuit je Synolgy Nas.
Controleer binnen Diskstation of je map die je wilt delen lees en schrijf rechten heeft. Zorg er ook voor dat alle submappen dezelfde rechten krijgen.
Joyce
Forum Goddess

Postby surfingjohn » 16 Sep 2019, 18:08

Formaat van de foto's is JPG.
De rechten op de map van de Synology staan op lezen/schrijven.
surfingjohn
Newbie

Postby Joyce » 18 Sep 2019, 09:11

En als je ter test een paar van dezelfde JPG bestanden op een USB stick kopieert en dan deze vanaf de usb stick probeert af te spelen?
Buiten het punt dat je de map niet verwijderd krijgt, zou je eigenlijk geen last moeten ervaren met JPG bestanden.
Tot op heden hebben we niet gemerkt dat de speler moeite heeft met JPG bestanden.
Joyce
Forum Goddess

Postby surfingjohn » 18 Sep 2019, 09:35

Ik heb bij het toevoegen van de map in eerste instantie Speelfilms gebruikt, gisteren kwam ik erachter dat er ook een optie is voor Foto's, in deze optie in het hoofdscherm nu nog een keer de map Foto's (vanaf de Synology) toegevoegd.
Nu zijn de foto's via de nieuwe toegevoegde map wel zichtbaar, mijn fout dus.
Ik heb dus nu een toegevoegde map Foto's onder Speelfilms staan, wat dus niet correct is, hoe verwijder ik deze map?
De mappen/bestanden op de Synology heb ik via NFS toegevoegd (er was geen andere mogelijkheid om de mappen anders toe te voegen)
surfingjohn
Newbie

Postby Joyce » 19 Sep 2019, 12:54

Ik denk dat je doelt op het verwijderen van de share binnen Kodi? Deze kun je verwijderen middels de "Keuzelijst menu" knop op de Afstandsbediening van je EM7680.
Om mappen te verwijderen op je NAS, adviseer ik je de manual van je nas te raadplegen.

Om shares aan te maken voor Kodi, kun je Zeroconfig gebruiken, zie FAQ:

https://www.eminent-online.com/faq/index/quest/q/11698/
Joyce
Forum Goddess

Postby surfingjohn » 19 Sep 2019, 14:41

Inderdaad de shares binnen Kodi.

Via Zeroconfig ik zie wel de Syno staan als Samba, daarna op OK dan kom ik weer terug in het hoofdmenu met o.a. de optie Zeroconfig.
Uiteindelijk heb ik mijn mappen op de Syno via NFS kunnen toevoegen.
surfingjohn
Newbie

Return to EM7680