OTA-update mislukt: speler nu onbruikbaar

EM7680

Moderators: Joyce, Laura, Eminent-Admin

Re: OTA-update mislukt: speler nu onbruikbaar

Postby Raoul » 06 Dec 2019, 18:37

Ook hier sinds een paar dagen een half scherm (dus het scherm is voor 50% naar beneden verschoven). Resetten zoals beschreven lijkt ook niet meer te werken, de speler blijft dan op het start-logo staan.

EDIT: Laatste versie van dit forum gedownload (9.0.3) en via sd-card(!) geupgrade. Alles lijkt weer goed te werken, maar uiteraard wel (weer) alles opnieuw moeten configureren. Gelukkig krijg je daar na een paar keer wel wat handigheid in ;-)

EDIT2: Afstandsbediening werkt op sommige momenten/dialogen heel slecht. Het lampje van de speler zie je wel knipperen ter bevestiging dat je iets hebt ingedrukt, maar er gebeurt niets op het scherm. Wat ook gebeurt is dat de gekozen actie niet wordt uitgevoerd. Bv bij het toewijzen van een bestandslocatie aan een bepaald type (films, muziek etc) gebeurt er vaak niets (maar soms dus wel....)

EDIT3: 9.0.3 bleek toch onwerkbaar, vaak slechte respons en regelmatig inconsistente dialogen waar dit vroeger allemaal wel goed werkte. Dus update kanaal op 8 gezet en weer gewoon 8.5.2 geinstalleerd. Ik wacht wel op de volgende versie. :-\
Raoul
Newbie

Postby kr1z » 06 Dec 2019, 23:22

ps
""Graag vernemen we ook welk merk/model TV je hebt en of er ook een Audio receiver tussen zit zodat we dit verder kunnen onderzoeken.""

LG M2794D-PZ (kgebruik m voor in de hoek naast mn "grote tv" voor open haard filmpjes of podcasts enz)
Geen audio receiver.
kr1z
Newbie

Postby Joyce » 09 Dec 2019, 11:45

Bedankt voor alle feedback.
Voor degene die het half beeld probleem hebben, probeer de resolutie te wijzigen naar 1080 of 4K ( indien van toepassing ).
Gebruik hiervoor de settings knop ( tandwiel icoon ) en verander de resolutie naar minimaal 1080P.

Wilt dit niet lukken dan voer de firmware handmatig uit, let op speler word hersteld naar fabrieksinstellingen:

https://www.eminent-online.com/media/media/drivers/LibreELEC-Eminent.arm-EM7680-9.0.3.zip

Instructions:

https://www.eminent-online.com/media/media/manuals/EM7680_Kodi_18_LibreELEC_FW_instructions_by_Micro-SDCard.pdf

Nog steeds problemen dan verzoek ik om terug te gaan naar LibreELEC 8.2.5 middels OTA of recovery Firmware:

https://www.eminent-online.com/media/media/drivers/LibreELEC-Eminent.aarch64-EM7680-8.2.5_new_recovery.zip

Intern word onderzocht hoe we het half beeld probleem en hapering afstandsbediening kunnen verhelpen.
Joyce
Forum Goddess

Postby Ruut_S » 15 Dec 2019, 13:06

Recovery naar 8.2.5 via OTR met succes uitgevoerd: in LibreELEC > System eerst Automatic Updates overgezet naar Manual, daarna het Update-channel overgezet naar LibreELEC 8.0, en dan na een reboot kan met 'Available versions' gekozen worden voor versie 8.2.5. Het downloaden duurt een minuut of 6 en daarna verloopt het proces automatisch. Groot voordeel van de OTA-procedure is dat alle eerder geïnstalleerde Ad-on's nu behouden blijven. Opvallend is wel dat na de update de Confluance System Display setting weer op 1280x720 stond terwijl toch 100% van het scherm zichtbaar was. Wel weer even terug gezet naar 1920x1080p
Na de recovery functioneert de speler weer perfect: SUCCES! :D :D :D
Ruut_S
Newbie

Postby kr1z » 20 Dec 2019, 14:13

Ik heb inmiddels een factoryreset gedaan en kan Kodi weer normaal zien. (Libreelec 9.0

Maar als ik wil Sign In wil doen bij Youtube (de enige reden dat ik de eminent gebruik) krijg ik de melding "Sign in with Google temporarily disabled for this app. This app has not yet been verified by Google in order to use Google Sign in."
Heb ik wat gemist?

(Bij settings | Libreelec settins | available updates zie ik niets staan)
kr1z
Newbie

Postby HBuil » 20 Dec 2019, 16:17

Hallo Kriz,

De resolutie staat inderdaad verkeerd ingested.
Je kunt het aanpassen door je mediaspeler via de computer te benaderen (op afstand bedienen) door het ip-adress van de mediaspeler in de internetbrowser te typen.
Je moet ook de poort invullen (Bij mij http://192.168.0.4:8080/).
Je kunt dan daar via de instellingen de resolutie weer aanpassen en opslaan.
Bij mij is dat gelukt.

Met vr. gr. Hbuil
HBuil
Newbie

Postby Post » 20 Dec 2019, 20:53

Ook ik ervaar problemen met de AB na de upgrade. Op een of andere manier lijken de knoppen niet meer overeen te komen met het signaal dat wordt verstuurd. Heel verwarrend en irritant! Voor de rest lijkt de eminent als normaal te werken. Is er ook een andere manier dan een update/downgrade van de firmware om de AB weer normaal werkend te krijgen? Het is nogal een werkje om alle instellingen na de reset weer te krijgen zoals het was..

Postby kr1z » 22 Dec 2019, 18:49

kr1z wrote:Ik heb inmiddels een factoryreset gedaan en kan Kodi weer normaal zien. (Libreelec 9.0

Maar als ik wil Sign In wil doen bij Youtube (de enige reden dat ik de eminent gebruik) krijg ik de melding "Sign in with Google temporarily disabled for this app. This app has not yet been verified by Google in order to use Google Sign in."
Heb ik wat gemist?

(Bij settings | Libreelec settins | available updates zie ik niets staan)

Niemand hier bekend mee?
kr1z
Newbie

Postby kr1z » 29 Dec 2019, 12:56

Echt niet?
Wel vervelend hoor.
Eerst heb ik een apparaat waar ik zeer tevreden mee ben.
Dan komt er een update, waarna ik er niks meer aan heb.
Dan koop ik wel een 2e NVIDIA Shield TV
Wil iemand mijn Eminent kopen?

Edit; Ik weet het al geloof ik.
Ik kreeg de afgelopen tijd mailtjes van Google over een API die uit de tijd liep of zo.
Ik kan me ineens weer herinneren dat ik ooit jaren geleden veel moeite heb gedaan om sign in op de Youtube add on van XBMC aan de praat te krijgen :https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=348464&pid=2681560#pid2681560 .
Maar kheb geen zin meer om dit weeer uit te zoeken om YT aan de praat te krijgen wetende dat je met de Android Youtube app geen problemen hier mee hebt.
Dus (Youtube met) KODI heeft voor mij geen zin meer. ( voor mijn collectie gebruik ik al PLEX)

Ik baal wel van deze "update".
kr1z
Newbie

Postby usr » 09 Jan 2020, 21:52

Beste,

Ik heb hetzelfde probleem: OTA update uitgevoerd, streamer loopt nu vast tijdens het booten.
Geprobeerd om de oude update te installeren, maar krijg de volgende foutmelding:

Code: Select all
-- Install /sdcard/LibreELEC-Eminent.aarch64.EM7680-7.2.5_new_recovery.zip...
E:Cannot load volume /misc!
Finding update package...
Opening update package...
E:failed to mount /dev/block/mmcblk0 on /sdcard by read-only (device or resource busy)
Verifying update package...
E:footer is wrong
E:signature verification failed
Installation aborted
E:Cannot load volume /misc!

Wie o wie kan mij hiermee helpen?
usr
Newbie

PreviousNext

Return to EM7680