Library onderscheid tussen Movies en TVShows

General discussion

Moderators: Joyce, Laura, Eminent-Admin

Library onderscheid tussen Movies en TVShows

Postby pcartier » 26 Jan 2020, 23:34

Hoe kan ik verschillende sources voor mijn Movies en TVShows menu assigneren?
Beide menu’s gebruiken video sources ... en als ik een video source toevoegen onder "Movies" dan zie ik deze source ook onder "TV Shows" .. en anders om!
Concreet:
Ik heb een aantal 'movie' share op mijn NAS \\video\Action \\video\Animation \\video\Drama enz. Deze subdirectory’s heb ik toegevoegd als sources.
Ik heb ook 'TV'' share op mijn NAS \\video\TVShows .. en ik heb deze share ook toegevoegd als een source (deze directory heeft ook een hoop subdirectory’s).
So far so good!
Als ik dan naar de Home scherm gaan en de "Movies" menu item selecteren dan zie ik de standard "Enter Files section" knop ... en als ik daarop click dan kan ik bovengenoemde Action , Animation ,Drama sources toevoegen.
Als ik dan terugkeer naar de Home scherm en de "TV Shows" menu item selecteren zie ik ook een "Enter Files section" knop ... en als ik daarop klikken (want ik wil dan mijn TV Shows source toevoegen voor deze menu item) dan zie alle reeds toegevoegde MOVIE sources ... d.w.z. Action , Animation ,Drama !!
DIT WIL IK NIET !... Het MOET mogelijk zijn om specifieke video sources toe te voegen aan specifieke menu items! Alleen ik kan nergens een optie vinden om dit te doen.

En natuurlijk als ik TVShows source toevoegen onder de 'TV Shows' menu item dan verschijnt deze source ook onder 'Movies'!

Als iemand een oplossing hebt graag delen?

PC
pcartier
Newbie

Re: Library onderscheid tussen Movies en TVShows

Postby Joyce » 29 Jan 2020, 11:53

Hallo pcartier,

Heb je deze pagina op de Kodi wiki al gevolgd? https://kodi.wiki/view/Adding_video_sources
Als je deze uitleg volgt moet je je library kunnen instellen zoals jij dat wilt.
Joyce
Forum Goddess

Postby pcartier » 29 Feb 2020, 00:21

Thx voor terugkoppeling.
Ja. Na versturen van van deze bericht is dit my wel gelukt om content type te zetten bij aanmaken van een source.
Maar scrapen vanTV Shows gaat hartstikke fout ... eigenlijk niet te gebruiken ... bijna 95% van TV episodes zijn helemaal niet herkent.
Ik heb ook geprobeerd om een TV source 1 of 2 niveaus "dieper" te maken, maar dat leverd geen verbetering.
Mijn naamgeving is goed ... onder TVShows dir heb ik bv een Drama/Columbo/Season_1/
S01E01
S01E02
enz.
Dat sluit aan met wat hier staat: https://kodi.wiki/view/Naming_video_files/TV_shows
Er is nog iets ... ik kan alleen een 'network location' voor mijn sources gebruiken ( ik gebruik Samba op mijn NAS). Netwerk browsing gaat niet bij aanmaken.
(Dat klopt volgens deze melding op de Kodi wiki: "If the device is not visible, or if it's is a remote NAS or it's an SMB server you will need to add a new network location" )
Maar om dat toetsenbord op de scherm aan te sturen via een remote voor ieder network location is ontzettend omslachtig !
Is er geen manier om configuratie van sources remote te doen? Ik heb een file sources.xml gevonden wanneer ik inloggen via SSH ... maar er is geen vlaggetje voor 'Movie' of 'TVShow' in deze file ... en blijkbaar wordt "sources.xml" niet gebruikt voor library updates.
Dus kortom, nog steeds geen sukses met toevoeging van TV shows :-(
pcartier
Newbie

Postby pcartier » 29 Feb 2020, 01:45

Thx voor terugkoppeling.
Ja. Na versturen van van deze bericht is dit my wel gelukt om content type te zetten bij aanmaken van een source.
Maar scrapen vanTV Shows gaat hartstikke fout ... eigenlijk niet te gebruiken ... bijna 95% van TV episodes zijn helemaal niet herkent.
Ik heb geprobeerd om mijn sources een niveau of 2 "dieper" maar dat levert geen verbetering.
Mijn naamgeving is goed ... onder TVShows dir heb ik bv een Drama/Columbo/Season_1/
S01E01
S01E02
enz.
Dat sluit aan met wat hier staat: https://kodi.wiki/view/Naming_video_files/TV_shows
Er is nog iets ... ik kan alleen een 'network location' voor mijn sources gebruiken ( ik gebruik Samba op mijn NAS). Netwerk browsing gaat niet bij aanmaken.
(Dat klopt volgens deze melding op de Kodi wiki: "If the device is not visible, or if it's is a remote NAS or it's an SMB server you will need to add a new network location" )
Maar om dat toetsenbord op de scherm aan te sturen via een remote voor ieder network location is ontzettend omslachtig !
Is er geen manier om configuratie van sources remote te doen? Ik heb een file sources.xml gevonden wanneer ik inloggen via SSH ... maar er is geen vlaggetje voor 'Movie' of 'TVShow' in deze file ... en blijkbaar wordt "sources.xml" niet gebruikt voor library updates.
Dus kortom, nog geen sukses met TVShows :-(
pcartier
Newbie

Postby Joyce » 03 Mar 2020, 15:48

Zou je eens een printscreen kunnen maken van je mappenstructuur en eentje van de bestandsnamen van je media bestand?
Joyce
Forum Goddess

Postby pcartier » 09 Mar 2020, 00:35

Hallo Joyce,
Weereens bedankt voor terugkoppeling. Mijn directory struktuur staat simpel uitgelegd in een eerder post hieronder: als volgt TVShows/Drama/Columbo/Season_1/ en da files SE01E01 enz. Onder TVShows heb ik natuurlijk een aantal ander sub-dirs om categorieën te onderscheiden : bv BBC_Comedy, Documentaties, Thriller enz. met daaronder series_name, Season_nr en dan de filenamen
In ieder geval, ik gaan geen printscreen sturen.
Want ... Ik heb dit verder uitgebreid getest - met tussendoor een aantal resets - en uiteindelijk besloten om geen scrapers te gebruiken voor mijn TV Shows.
Reden is simpel: het werkt gewoon niet !
Dus ik gebruik alleen file shares met bovengenomede categorieën.
Scrapers op mijn NAS werken prima dus ik moet gewoon daar kijken voor uigebreide info.
mvg
PC
pcartier
Newbie

Return to General discussion